Skip to main content
Nykomling
October 10, 2026
Fråga

Reklamation av företagsbredband – hur kommer jag vidare?

• October 10, 2026
  • 0 svar
  • 6 visningar

Hej,

Jag behöver hjälp att komma vidare med en reklamation av ett företagsabonnemang för trådlöst bredband hos Tre.

Vid telefonsäljningen fick jag besked om att tjänsten kunde nå cirka 1 000 Mbit/s, att de första tre månaderna var kostnadsfria och att jag kunde prova tjänsten och avsluta abonnemanget samt lämna tillbaka utrustningen om jag inte var nöjd. Möjligheten att prova var avgörande för att jag tackade ja.

Mina hastighetstester har visat omkring 200 Mbit/s, vilket inte räcker för mina arbetsbehov. När jag ville avsluta abonnemanget hänvisade Tres kundservice till bindningstiden och återförsäljaren. Återförsäljaren delar inte min bild av vad som sades vid försäljningen.

Den 7 oktober skickade jag en skriftlig reklamation och begärde avslut utan kostnad, granskning av säljsamtalet samt tillgång till inspelningen och avtalsunderlaget. Den 8 oktober fick jag besked att ringa kundservice. Jag svarade att jag redan hade gjort det och blivit hänvisad till återförsäljaren.

Jag väntar fortfarande på ett besked i sak. Hur får jag reklamationen vidare till rätt ansvarig hos Tre, så att säljsamtalet granskas och jag får ett skriftligt svar? Jag kan lämna ärendeuppgifterna via en privat kundservicekanal.