Skip to main content

Router

  • 27 januari 2025
  • 5 svar
  • 64 visningar

Hej.

 

Min router har slutat att fungera sedan 3 dagar tillbaka. Testat att starta om och allt liknande. Lampor lyser rött vid start, men wifi symbolen lyser grönt. Ethernet direkt till dator funkar inte. Hur ska jag göra?

Serienummer: XXXXXXXXXXXXXXX

 

Mvh, Viktor

Hjälpte inlägget dig med din fråga?

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 27 januari 2025

@ViktorHult Hej,

 

vilken routermodell är det du har? Har du testat att nollställa routern till fabriksinställningar genom att hålla in “Reset”-knappen i 10 sekunder, den sitter ofta på undersidan och kräver ofta att typ ett gem används. 


  • Nykomling
  • 27 januari 2025
Pettersson skrev:

@ViktorHult Hej,

 

vilken routermodell är det du har? Har du testat att nollställa routern till fabriksinställningar genom att hålla in “Reset”-knappen i 10 sekunder, den sitter ofta på undersidan och kräver ofta att typ ett gem används. 

Hej!

Tack för svar. Den heter f@st5370e

Jag testade det men den började aldrig blinka som snabb supporten sa att den skulle göra. Höll inne väldigt länge men inget hände :(


Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 27 januari 2025

@ViktorHult Är det en router som du har köpt från Tre - eller var har du köpt den? Om jag inte har fel, så är det en router som exempelvis Telia har tillhandahållit för sina fasta bredband? 


  • Nykomling
  • 27 januari 2025
Pettersson skrev:

@ViktorHult Är det en router som du har köpt från Tre - eller var har du köpt den? Om jag inte har fel, så är det en router som exempelvis Telia har tillhandahållit för sina fasta bredband? 

Oherre jösses, nu tabbade jag mig… Den var från Telia. Jag bor i en BRF så den var där när jag flyttade in. Jag skickar ärendet till dem ;)

Väldigt tacksam för hjälpen ändå. Ha en fortsatt bra kväll!


Limpen
Moderator
Forum|alt.badge.img+29
  • Moderator
  • 3 februari 2025

// Vi har redigerat ditt inlägg eftersom känsliga uppgifter bryter mot våra riktlinjer. Beslutet har fattats efter att vi uppmärksammade inlägget på 3Community. //

// Du kan överklaga beslutet inom sex månader här: https://community.tre.se/p/overklaga-modereringsbeslut. För mer information om detta, vänligen besök https://pts.se/ //


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies