Skip to main content
Fråga

Router

  • November 3, 2025
  • 6 svar
  • 48 visningar

Har hastighet 150 men upplever att det ibland är trögt, det laggar och bilden på tv ej klar. Vi använder ej streaming eller att spela. Endast till att se på olika kanaler samt använder våra telefoner till att ” kolla på nätet”. Får ej svar i butik och de hänvisar till support

6 svar

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • November 4, 2025

Hej ​@Svarvarn, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Beklagar att bredbandet inte fungerar som förväntat!

Har du gjort någon mätning via Bredbandskollen för att se vilken hastighet du hamnar på?

Vad har du för router, hur gammal är den?

 

Återkom gärna med svar så kikar vi vidare på detta! 🙂


  • Trådskapare
  • Rookie
  • November 4, 2025

Hej, vi har mobilt bredband med modem kopplat till en hub till tv-n. Vi har kollat Bredbandskollen och just nu 11 mbit/s nedladdning och 8,2 uppladdning. 
 


Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • November 4, 2025

@Svarvarn Okej! 

Vet du vad modemet heter, alltså vilken modell det är? 🤔


  • Trådskapare
  • Rookie
  • November 4, 2025

Den heter Zyxel NR5103EV2


Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • November 4, 2025

@Svarvarn Hmm…

Har ni testat att placera om routern för att se om detta gör någon skillnad? Testa gärna nära ett fönster!


  • Trådskapare
  • Rookie
  • November 4, 2025

Ok, får göra det lite senare idag, tack så länge