Besvarat

sim card i WiFi router

  • 12 October 2022
  • 5 svar
  • 156 visningar

Jag har en PepWave. Satt i Simkort Men fungerar ej. Har angett bredband.tre.se i APN.

icon

Bäst svar av frodrik91 13 October 2022, 02:33

Visa original

5 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

hejsan 😉, @Amelit 

Har du behövt ange någon “pin-kod “ ? 

Nu vet jag inte exakt vikken du har , men här är en chansning som kan vara bra att gå igenom . 

https://support.mobilemusthave.com/support/solutions/articles/67000391582-pepwave-max-series-max-series-bundle-get-started-guide-

 

Med vänlig hälsning, F 

Du hade rätt. Missat något så enkelt som pinkod!

Användarnivå 6
Emblem +40

Haha det va la gött att det va det enkla 👋🏻👍🏻 tur man va pigg inatt då haha ! @Amelit  Bara surfa på nu då 🏄‍♂️ 

Lite intresserad över den routern du nämner , inte varje dag man hör någon införskaffa sådan . Vore roligt om du kunde hojta till om någon lätt recension 🙃 typ vad användningen ska vara för och upplevelser för / emot osv . Tror inte det är så vanligt hos en 3 kund heller för den delen . 
 

Antar man vill använda dom inom industri eller på rörande verksamhet med bra gps lokalisering & möjlighet till satellit uppkoppling . Kanske olika beroende på modell och märke iofs 🙃

 

Allt gott , Med vänlig hälsning, F 

Jag har det på min båt. Då jag har extra antenn till den når jag en bra bit ut till havs och i marinor och ankringsplatser kan jag ansluta till olika WiFi nät. Är smidigt att ha ett lokalt nätverk där jag ansluter alla mina lokala system, såsom navigations system, TV, telefoner, IPads och datorer. Har varit ute och långfärdsseglat i 11 år ner till NZ och upp till Alaska och då har PepLink varit ovärdeligt. Förutom det använder jag IridiumGo för satelitt telefoni och hämta väderfiler när jag är långt ute till havs.

så jag förstår inte hur jag kunde missa pin nummer! Hjärnsläpp!

hälsningar

Kaj

 

 

Användarnivå 6
Emblem +40

Jag har det på min båt. Då jag har extra antenn till den når jag en bra bit ut till havs och i marinor och ankringsplatser kan jag ansluta till olika WiFi nät. Är smidigt att ha ett lokalt nätverk där jag ansluter alla mina lokala system, såsom navigations system, TV, telefoner, IPads och datorer. Har varit ute och långfärdsseglat i 11 år ner till NZ och upp till Alaska och då har PepLink varit ovärdeligt. Förutom det använder jag IridiumGo för satelitt telefoni och hämta väderfiler när jag är långt ute till havs.

så jag förstår inte hur jag kunde missa pin nummer! Hjärnsläpp!

hälsningar

Kaj

 

 

Roliga lösningar ändå ! robust och bra . Men antar du behöver ha lite koll på surf mängden med roaming och antal dagar du är ute gällande 30 dagar för 3världen och 60 GB som högst med Obegränsat surf här hemma . Även för andra länder som inte ingår i 3världen med annan taxa , eller köpa till surf. Och beroende på tillgång till Wifi från hamnar så att säga.

Bör inte starlink vara ganska okej för sådana här äventyr ?

hehe ,det är de lilla som gör de stora ibland vettu !

ha d , F

Svara