Skip to main content
Besvarat

sim card i WiFi router

• October 12, 2022
  • 5 svar
  • 254 visningar

Jag har en PepWave. Satt i Simkort Men fungerar ej. Har angett bredband.tre.se i APN.

BĂ€st svar av frodrik91

hejsan 😉, @Amelit 

Har du behövt ange nĂ„gon “pin-kod “ ? 

Nu vet jag inte exakt vikken du har , men hÀr Àr en chansning som kan vara bra att gÄ igenom . 

https://support.mobilemusthave.com/support/solutions/articles/67000391582-pepwave-max-series-max-series-bundle-get-started-guide-

Med vÀnlig hÀlsning, F 

5 svar

frodrik91
SuperhjÀlte
Forum|alt.badge.img+40
  • SuperhjĂ€lte
  • Svar
  • October 13, 2022

hejsan 😉, @Amelit 

Har du behövt ange nĂ„gon “pin-kod “ ? 

Nu vet jag inte exakt vikken du har , men hÀr Àr en chansning som kan vara bra att gÄ igenom . 

https://support.mobilemusthave.com/support/solutions/articles/67000391582-pepwave-max-series-max-series-bundle-get-started-guide-

Med vÀnlig hÀlsning, F 

• TrĂ„dskapare
  • Nykomling
  • October 13, 2022

Du hade rÀtt. Missat nÄgot sÄ enkelt som pinkod!

frodrik91
SuperhjÀlte
Forum|alt.badge.img+40
  • SuperhjĂ€lte
  • October 13, 2022

Haha det va la gött att det va det enkla đŸ‘‹đŸ»đŸ‘đŸ» tur man va pigg inatt dĂ„ haha ! @Amelit  Bara surfa pĂ„ nu dĂ„ đŸ„â€â™‚ïžÂ 

Lite intresserad över den routern du nĂ€mner , inte varje dag man hör nĂ„gon införskaffa sĂ„dan . Vore roligt om du kunde hojta till om nĂ„gon lĂ€tt recension 🙃 typ vad anvĂ€ndningen ska vara för och upplevelser för / emot osv . Tror inte det Ă€r sĂ„ vanligt hos en 3 kund heller för den delen . 

Antar man vill anvĂ€nda dom inom industri eller pĂ„ rörande verksamhet med bra gps lokalisering & möjlighet till satellit uppkoppling . Kanske olika beroende pĂ„ modell och mĂ€rke iofs 🙃

Allt gott , Med vÀnlig hÀlsning, F 

• TrĂ„dskapare
  • Nykomling
  • October 13, 2022

Jag har det pĂ„ min bĂ„t. DĂ„ jag har extra antenn till den nĂ„r jag en bra bit ut till havs och i marinor och ankringsplatser kan jag ansluta till olika WiFi nĂ€t. Är smidigt att ha ett lokalt nĂ€tverk dĂ€r jag ansluter alla mina lokala system, sĂ„som navigations system, TV, telefoner, IPads och datorer. Har varit ute och lĂ„ngfĂ€rdsseglat i 11 Ă„r ner till NZ och upp till Alaska och dĂ„ har PepLink varit ovĂ€rdeligt. Förutom det anvĂ€nder jag IridiumGo för satelitt telefoni och hĂ€mta vĂ€derfiler nĂ€r jag Ă€r lĂ„ngt ute till havs.

sÄ jag förstÄr inte hur jag kunde missa pin nummer! HjÀrnslÀpp!

hÀlsningar

Kaj

frodrik91
SuperhjÀlte
Forum|alt.badge.img+40
  • SuperhjĂ€lte
  • October 14, 2022

Jag har det pĂ„ min bĂ„t. DĂ„ jag har extra antenn till den nĂ„r jag en bra bit ut till havs och i marinor och ankringsplatser kan jag ansluta till olika WiFi nĂ€t. Är smidigt att ha ett lokalt nĂ€tverk dĂ€r jag ansluter alla mina lokala system, sĂ„som navigations system, TV, telefoner, IPads och datorer. Har varit ute och lĂ„ngfĂ€rdsseglat i 11 Ă„r ner till NZ och upp till Alaska och dĂ„ har PepLink varit ovĂ€rdeligt. Förutom det anvĂ€nder jag IridiumGo för satelitt telefoni och hĂ€mta vĂ€derfiler nĂ€r jag Ă€r lĂ„ngt ute till havs.

sÄ jag förstÄr inte hur jag kunde missa pin nummer! HjÀrnslÀpp!

hÀlsningar

Kaj

Roliga lösningar Ă€ndĂ„ ! robust och bra . Men antar du behöver ha lite koll pĂ„ surf mĂ€ngden med roaming och antal dagar du Ă€r ute gĂ€llande 30 dagar för 3vĂ€rlden och 60 GB som högst med ObegrĂ€nsat surf hĂ€r hemma . Även för andra lĂ€nder som inte ingĂ„r i 3vĂ€rlden med annan taxa , eller köpa till surf. Och beroende pĂ„ tillgĂ„ng till Wifi frĂ„n hamnar sĂ„ att sĂ€ga.

Bör inte starlink vara ganska okej för sÄdana hÀr Àventyr ?

hehe ,det Àr de lilla som gör de stora ibland vettu !

ha d , F