Snabbare svarstid i Norrköping (5g)

  • 29 December 2021
  • 7 svar
  • 116 visningar

Användarnivå 6
Emblem +14

Norrköping bjuder på en svarstid om 8ms i 5g-nätet (Göteborg 15ms) och en nedladdning på härliga 700-900 Mbit/s @JeppePeppe @Erik @Fredrik W 

 


7 svar

Användarnivå 7
Emblem +36

KUL! Roligt att se hur det är på andra platser med :sunglasses:

Vet du ungefär hur mycket av Norrköping som du får 5G i? Tänker om du varit runtom i staden och sett att du haft 5G större del av tiden, eller om det är mer på specifika platser?

Användarnivå 6
Emblem +14

@JeppePeppe Har skickat PM till dig!

Användarnivå 6
Emblem +40

@Martin - 3 kund i 15år  

 

Tänkte höra där , hur va det med den appen du kör på ? Får ju så mkt matnyttig information . 

Gärna lite mer utvecklad version av “Speedtest “ du får  på android jämfört med mig som iOS iPhone användare :) 

Användarnivå 6
Emblem +14

@frodrik91 Appen heter Cell Tower Locator och finns för Android. Den har inget med Speedtest att göra. 

Användarnivå 7
Emblem +40

@frodrik91 Det går att se liknande information i iPhone också, dock inte lika smidigt. Det kräver att man har en aktiv datasession, samtidigt som en kikar i rätt servicemenyer. 

Är det någon speciell information du skulle vilja ha enkelt? 

Användarnivå 6
Emblem +40

@frodrik91 Det går att se liknande information i iPhone också, dock inte lika smidigt. Det kräver att man har en aktiv datasession, samtidigt som en kikar i rätt servicemenyer. 

Är det någon speciell information du skulle vilja ha enkelt? 

Ah jag har kikat lite på det , fått ner många jag ska testa, men får bli testa över längre tid här nu.

 Jag skulle nog säga att jag är ute efter funktioner som tex ger grafer över längre tid . Tex en tågresa där man får ut svarstider , hastigheter upp/ner och egentligen för fler operatörer .Både i realtid & logg med geografisk data . Men man får nog nöja sig med den man själv har och är trogen till :)  Kan nog tänka mig att man får göra ett “köp inne i app “ eller köpa “ pro” variant eller dylikt :) . Är ju lite “väl” seriöst för en enskild individ egentligen , är mer företag som gör sånt här på “beställning “ av tex tåg operatör . Men roligare data att se längre sträcker en där jag står still för stunden :) 

@Pettersson 

Användarnivå 7
Emblem +40

@frodrik91 Vad är det för appar du har hämtat? 

 

För att se informationen du efterfrågar kommer det krävas stora mängder data och kontinuerlig nedladdning. Det enklaste borde egentligen vara en FTP-klient som testar mot, exempelvis, speedtest.tele2.net och kika på graferna efter det. 

För att få informationen för olika operatörer behöver du en anslutning per operatör. 👨🏾‍💻

Svara