Skip to main content
Rookie
April 3, 2019
Besvarat

Ställa in Huawei B2368 i bryggläge?

• April 3, 2019
  • 14 svar
  • 4004 visningar
Hej, tog igår emot Huawei B2368-66 och jag undrar hur man ställer in den i bryggläge? Det verkar inte finnas mycket inställningar man kan göra när man klickar på bredband. Varken inställning av fast kanal eller välja mellan 3g/4g

Det fanns bara en inställning för om man ska ha pin kod för simkortet eller inte. Mitt dilemma är att Wifi täckningen ifrån routern är lite svag och jag har en Google Wifi jag vill koppla in. Har lyckats att sätta routern i DMZ läge och då funkar det dock får jag Double NAT. Har även testat Portforwarding men inget som tagit bort NAT problemet. Dvs jag kan inte spela Online eller nå mina säkerhetskameror när jag inte är hemma.

Sökte på nätet snabbt och det fanns inte mycket angående detta - det enda jag hittade var ett tyskt LTE forum där en person frågat samma sak (Hur sätter man B2368 i bryggläge) men det svaret han fått var att de inställningarna var dolda och man var tvungen att han någon form av lösenord för denna inställning?

Är det någon som har några ideér?

Tack,
/Christopher
Bäst svar av Karl Von Bredband

Hej!

En uppdatering gällande detta.

Vi har nu möjligheten att slå på bryggläget på B2368 via vår bredbandssupport.

Kontakta dom så hjälper dom er vidare om ni inte redan har fått det att fungera med den slovakiska firmwaren. :slight_smile:

14 svar

iamchriswestTrådskapare
Rookie
November 18, 2019

Hej Karl,

Tack för detta. Då vet man ju framtiden att det går att rulla tillbaka om man nu vill det.

Tack,

/Chris

Rookie
December 28, 2019

Jag har precis också valt denna router och vill kunna köra bridge mode !! Helt sjukt att den inte har den möjligheten från start … så jag måste alltså byta firmware från en slovakisk sida för att det skulle fungera 🤔 .. 

t om Telias värdelösa router hade denna funktion,  om man nu inte har möjlighet att sätta på värre antenner på routern borde bridge mode alltid finnas !!

Karl Von Bredband
3Medarbetare
Bredbandsexpert
March 6, 2020

Hej!

En uppdatering gällande detta.

Vi har nu möjligheten att slå på bryggläget på B2368 via vår bredbandssupport.

Kontakta dom så hjälper dom er vidare om ni inte redan har fått det att fungera med den slovakiska firmwaren. :slight_smile:

Jag jobbar på Tre. Mina åsikter och kommentarer är mina egna och representerar inte Tre som bolag.
Rookie
April 16, 2020

Jag har den slovakiska uppdateringen & den tekniska supporten skulle låsa min router till en antenn för att se om jag fick en bättre hastighet .. 

fick ett Mail att det inte funkade för dom och Nu funkar inget som det ska … kan ansluta min iPhone & en dator men inga Google prylar eller Viaplay boxen & annat som går via Wi-Fi .. har stängt av , tryckt på reset på Allt men jag kan inte ansluta mot Routern ?!?