Skip to main content
Skillad
July 18, 2019
Besvarat

Ställa in vilket LTE band/frekvens B2368-66 skall använda.

• July 18, 2019
  • 21 svar
  • 2933 visningar
Just nu så använder den band 1 vilket ger sämre hastighet än band 20 som min telefon använder mot samma mast.
Kan man ändra default bandet eller valet av hur den ansluter sig?
Bäst svar av Karl Von Bredband
Hej,

Det går faktiskt att låsa B2368 mot specifika band. Det som är unikt med denna router gentemot övriga vi säljer är att man kan välja ett specifikt band man inte vill att den ska gå emot också. Dvs att om du vill att din router ska nyttja alla band förutom just band 1 så är detta något som går att ordna.

Det är dock något enbart vår bredbandssupport kan göra. Så är det något du skulle vilja testa så är det bara att ringa så hjälper dom till med det. 🙂

21 svar

Karl Von Bredband
3Medarbetare
Bredbandsexpert
April 27, 2020

Tja Karl … börjar ångra mej väldigt mycket ang denna värsting Router .. har ringt in till support & fått veta vart mina närmaste antenner sitter,, & har monterat min så nära ena som möjligt! 

Slutsats: skit dålig mottagning / Orange Lampa.. 

Har testat låsa LTE på alla Band som fanns

Slutsats: Band 1 4,86 Mbit/s orange Lampa,
               Band 7 2,28 mbit/s Blå Lampa .. datorn kopplar upp mot 5GHz medans Mobilerna hittar endast 2.4 GHz 02,28 Mbit/s

Band 20 Dåligt resultat på båda banden ;/ 

Band 8 Grön Lampa .. men inget Internet & dom andra banden funkar inte heller

har även testat 

DL EARFCN: 6200 PCI: 495

DL EARFCN: 251 PCI: 495

DL EARFCN: 350 PCI: 495 

Vilket inte funkade alls ,,,, 

Vad mer kan man göra?? Jag bor centralt & enligt eran karta ska jag ha högsta mottagning 

detta påminner om 14,400 modemen ! Blir så less 

Hej!

Dom sifforna som du testa är bundna till master som jag tror är på en adress du ej befinner dig på. Om du skickar ett PM med din adress så ska jag få fram dom värdena som gäller just för dig.

Ibland räcker det dessvärre inte att bara låsa på olika frekvenser. Ibland behöver man låsa till en specifik mast för att få ut det mesta. 😊

Jag jobbar på Tre. Mina åsikter och kommentarer är mina egna och representerar inte Tre som bolag.