Besvarat
"Super" routern B2368-66
Hejsan
Får hela 10mbit ner med den här? Med min mobil och med mitt abonnemang på den får jag inomhus 50mbit ner? Varför sån skillnad?
Får hela 10mbit ner med den här? Med min mobil och med mitt abonnemang på den får jag inomhus 50mbit ner? Varför sån skillnad?
Bäst svar av Pettersson
Är det så att routern står nära kylskåp eller annan elektronik? 2,4GHz påverkas väldigt mycket av sådant. Hemma hos mig har jag fiber, via 2,4GHz får jag i bästa fall 30Mbit/s, 5GHz ger runt 230Mbit/s - samma som med kabel. Finns inte så mycket att göra gällande det.
Det kan testa är att som det finns alternativ i routern för att aktivera 2,4GHz helt eller se om det går att ha två separata namn på 2,4GHz respektive 5GHz så att du kan tvinga dina enheter till 5GHz. 🙂
Visa originalDet kan testa är att som det finns alternativ i routern för att aktivera 2,4GHz helt eller se om det går att ha två separata namn på 2,4GHz respektive 5GHz så att du kan tvinga dina enheter till 5GHz. 🙂
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.