Skip to main content
Rookie
August 25, 2026

svajigt mibilt bredband som lägger av

• August 25, 2026
  • 2 svar
  • 19 visningar

Jag har Tre mobilt bredband, det svajar oerhört. Sista månaderna har det varit hopplöst, så på deras initiativ bytte jag till Zycel 5G, efter det har det varit ännu värre. Har gjort alla åtgärder, startat om, flyttat routern osv, Fått en massa olika möjliga förklaringar, när det var så hett ute så berodde det på vädret, typ,

Tänkte byta till annan operatör, men för nån dag sen fungerade det igen ganska ok

så kag tänkte att det kanske ordnar sig, men i förrgår så la allt av igen, idag fungerar knappt 4G ens..  så trött på att krångla… Bor 500 m från masten 
Jonbar o har viktiga möten som jag plötsligt inte kan vara med på, viktiga sändningar osv…

Är det flera som har problem?

2 svar

Superhjälte
August 25, 2026

@helenita2 Hej,

vad tråkigt att det krånglar för dig! Det är lite märkligt om det är så att det har fungerat bra tidigare. Väder kan absolut påverka hur bredbandet fungerar, dock är det oftare regn och snö som påverkar.. 

Är det på alla enheter det krånglar eller är det mer specifikt just en av enheterna du använder (typ mobil, dator eller liknande)? 

Om jag var du, skulle jag kontakta Tre igen och felanmäla bredbandet till deras bredbandssupport så de kan ta en ordentlig koll på vad det är som händer. Om det är så att det fungerar bra ibland låter det ju lite märkligt nämligen..

Har mitt svar hjälpt dig? Gilla eller markera som bästa svar för att hjälpa andra 🤓
helenita2Trådskapare
Rookie
August 26, 2026

Tack för svar! Det är verkligen så jobbigt o märkligt. Pratade med dom senast igår, deras teori den här gången var ”luftvirvlar” att det skulle ”kanske bli bättre framöver när det inte blåser”?? Olika teorier hela tiden. Förra veckan fungerade det plötsligt perfekt i några dagar så tänkte att jag avvaktar med att byta operatör, sen samma problem igen o bredbandet går inte ens mäta med bredbandskollen, det svajar alltså rejält o jag behöver hjälp. Min mobil uppkoppling hackar vid samtal, så har det varit i några år av o till.

Tacksam för er hjälp