Besvarat

Tappar uppkoppling! Tplink Archer MR400

  • 1 February 2020
  • 2 svar
  • 1527 visningar

Hej!
Jag har mobilt bredband och en router som fungerat rätt ok i typ en vecka. Det är Tplink Archer MR400. Den tappar nätet hela tiden så jag måste gå in i appen, Tether, och reboota eller manuellt starta om själva routern. Då funkar det som det ska ett tag. Jag har nyss flyttat och har uppenbarligen dålig koll på detta men är rätt beroende av ett välfungerande wifi. Så nån som känner igen problemet och vet vad jag ska göra? Har inte gjort nåt mer än att startat det, inte gjort några avancerade inställningar eller ändringar. Routern är kopplad med sladd till en dator och några mobiler en surfplatta m.m med wifi. Den tappar internetuppkopplingen både när det är låg och hög belastning av mig. 

Tacksam för hjälp! 

icon

Bäst svar av Pettersson 2 February 2020, 22:17

Visa original

2 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej,

 

det låter som att något är knasigt med din router eftersom det fungerar ibland. Har du testat att placera den på en annan plats? Du kan också testa att återställa den, det brukar finnas en knapp på baksidan, för att se om det hjälper. 

 

Om det inte hjälper skulle jag rekommendera att du kontaktar TP-Link som kan hjälpa till med en felsökning, alternativt kanske inköpsstället kan hjälpa dig. 

Jag har rebootat via appen och startat om med on/offknappen flera ggr varje dag. Då funkar den ett tag, allt från nån timme till nästan en halv dag. 😅

 Ska testa att göra en total återställning men tar nog med den till affären jag köpte den på imorn. 

Tack för du tog dig tid! 

Svara