Skip to main content
Rookie
January 12, 2023
Besvarat

Zyxel nr7103

• January 12, 2023
  • 14 svar
  • 2094 visningar

Hej, använder sedan en tids tillbaks Zyxel nr7103 i vårat fritidshus och det har fungerat över förväntan.

Om man vill uppdatera mjukvaran är det samma som nr7101, någon som vet?

Bäst svar av Bright

Hej @MatsUrban Testa logga in i routern (EX3301) gå vidare till System info. kopiera ip adressen under wan klistra in den i webbläsaren och plussa på en etta så tex. Om din ip är 1.11.111.111 så ändra den till 1.11.111.112 så gjorde jag innan jag ställde om båda (EX3301 och NR7103) och då kom jag till inlogget på NR7103.

För info så ändras ip adressen med jämna mellanrum så du får gå in och kolla i EX3301 först.

PS Det verkar som vi får vänta med Firmware uppdatering. Jag väntar också och jag har fått infon från zyxel att det är tre som ska skicka ut denna och detta fick jag bekräftat av tre.  

Hoppas detta hjälpte

//Bright

14 svar

Bright
    Proffs
    February 11, 2023

Hej @MatsUrban Roligt att det funkade. Markera gärna det jag skrev att det var svaret på din fråga om det kändes bra :)

//Bright
    Karl Von Bredband
    3Medarbetare
    Bredbandsexpert
    February 12, 2023

Man kan ju tycka att 7103E / Zyxel EX3301 bör ha fått någon FOTA skickad till sig . Den har ju ändå funnits ett tag.

I jämförelse , så har jag 5103E och fick nyligen B8 . Den startar med liknande versions namn “ V1.00 ( sen annat ) B8D0 tex. Och den har säkert fått 3-4 styckna sen börjans start från 3. Men ska inte blanda ihop firmware mellan dom så sätt men som ett exempel 😎

@Karl Von BredbandHur ser det ut på denna fronten för 7103 & tillhörande inomhusrouter med firmware ? Det bör väl ha skickats ut någon fix . Och kanske är någon på g under test 😏

/F

Halloj!

Just nu finns det ingen nyare FW till NR7103, men det kommer ju att ändras inom sin tid. 😁

Jag jobbar på Tre. Mina åsikter och kommentarer är mina egna och representerar inte Tre som bolag.
    JeppePeppe
    Community Manager
    Community Manager
    February 14, 2023

Hej @MatsUrban Roligt att det funkade. Markera gärna det jag skrev att det var svaret på din fråga om det kändes bra :)

Grymt svar @Bright! 🤘

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
    Bright
    Proffs
    February 14, 2023

@JeppePeppe Tack 😁

//Bright