Slutet av månaden närmar sig och fakturan har fortfarande inte dykt upp? Vi hjälper dig lista ut varför – och visar hur du fixar det på nolltid. 🕵️♂️
Om du är lite sent ute med betalningen av fakturan så rekommenderar vi en Kort- eller Swishbetalning via Mitt3, då betalningen därigenom registreras hos oss snabbare.
Utebliven faktura
Har du inte fått hem fakturan denna månad? Inga problem, du hittar dina fakturor på Mitt3 där du också har möjlighet att betala dem direkt med kort eller Swish. Ibland händer det att ett brev försvinner på vägen men oftast handlar det om andra orsaker, såsom:
🔄 Eftersläpande fakturering
Om du nyligen skaffat abonnemang hos oss kanske du inte har koll på att våra fakturor kommer eftersläpande. Om du exempelvis skaffat och börjat använda dina abonnemang i januari, så kommer första fakturan i februari.
Detta är en möjlig anledning till att du inte hört eller sett något om din faktura. Det är dock alltid bra att logga in på Mitt3 med BankID för att säkerställa att man inte missar en faktura.
📲 Kivra
Har du nyligen anslutit dig till Kivra? När du ansluter till Kivra skickas post från anslutna företag direkt till din digitala brevlåda – vi är ett av dessa företag. Kolla din Kivra för att se om fakturan landat där!
Får du fakturan genom kivra så tar vi ut en administrativ avgift (Faktureringsavgift på fakturan). Vill du undvika faktureringsavgiften så rekommenderar vi att du ansöker om autogiro.
🏡 Har du flyttat?
Om du har flyttat behöver vi veta din nya adress för att kunna skicka fakturan rätt. Det absolut enklaste och snabbaste sättet är att uppdatera din adress via Mitt3.
1 Logga in på Mitt3 med BankID.
2 Gå till fliken “Faktura” och sedan “Fakturainställningar”
3 Under rubriken “Fakturaadress” uppdatera och spara din nya adress.
Hittat fakturan men har svårt att tyda den?
Vi har sammanställt en guide som hjälper dig att tolka fakturan!
