Skip to main content
Tutorial

Automatisk kortbetalning

• 28 augusti 2024
  • 0 svar
  • 2098 visningar
Automatisk kortbetalning
Trelin

Slipp manuella betalningar varje månad. Nu kan du lägga in ditt betalkort som månatlig betalmetod för din faktura hos Tre!

Vad är automatisk kortbetalning?

Nu kan du välja att lägga in ditt betalkort som en automatisk betalmetod för din faktura hos oss. Det innebär att fakturan dras på det registrerade kortet varje månad på förfallodatumet, och går att kombinera med fakturaaviseringar: SMS-notis, e-faktura, Kivra eller PDF-faktura för företagskunder.

Har du inget mobilabonnemang?

Tänk på att du behöver validera din mejladress för att få kostnadsfri fakturaavisering via mejl. Om du enbart har bredband eller delbetalning hos oss får du annars fortsatt en faktura via kivra eller papper för 49 kr/mån eftersom vi inte kan skicka en SMS-avisering.

Hur aktiverar jag det?

Följ dessa steg för att aktivera automatiska kortbetalningar.

Visa

1. Logga in på Mitt3

Öppna appen Mitt3 i din mobil, eller logga in i webbläsaren här.

2. Klicka på inställningar

Inställningar finns längst ned till höger på mobilen.

3. Ändra betalmetod

Skrolla ned till Fakturainställningar och klicka på Ändra bredvid Betalmetod.

4. Fyll i uppgifter

Välj Betalkort, skriv in kortuppgifterna och klicka slutligen på Spara - klart!

!   Första dragningen sker först månaden efter du anmält för återkommande kortbetalningar (förutsatt att du inte valt att betala innevarande månadens faktura med betalkort).

Hur byter jag aviseringsmetod?

Så här gör du för att byta till exempelvis SMS-notis.

Visa

1. Logga in på Mitt3

Öppna appen Mitt3 i din mobil, eller logga in i webbläsaren här.

2. Klicka på inställningar

Inställningar finns längst ned till höger på mobilen.

3. Ändra fakturaavisering

Skrolla ned till Fakturainställningar och klicka på Ändra bredvid Fakturaavisering.

4. Välj avisering

Välj vilken fakturaavisering du vill ha. Exempelvis SMS-notis, och skriv sedan in ditt mottagarnummer. Avsluta med Spara - klart!

Relaterade ämnen

https://community.tre.se/faktura-50/ansoek-om-e-faktura-5097

Hjälpte inlägget dig med din fråga?
Det här ämnet är stängt för kommentarer

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies