F.A.Q.

Kivra

  • 15 December 2022
  • 0 svar
  • 5061 visningar
Kivra
Användarnivå 3

Du kan ha Kivra som faktureringsmetod hos oss. Det betyder att du får fakturan i deras digitala brevlåda. Du kan betala fakturan direkt där, eller kombinera med en annan betalningsmetod - antingen om du har Autogiro, e-faktura eller vanlig manuell betalning via banken. Så här fungerar Kivra! 📄

 

Varför har jag Kivra? 🤔

Kivra fungerar som en “digital adressändring”, vilket betyder att ifall du valt att ansöka om Kivra, så kommer all post som går att skicka via Kivra, att skickas dit. Det är vanligt att en vid exempelvis deklaration, ansöker om Kivra för att få skatteåterbäringen snabbare - när du gör detta så kommer Tres fakturor automatiskt att skickas dit. Vill du inte längre ha Kivra, kika under rubriken Hur tar jag bort Kivra? lite längre ner.

Varför får jag en fakturaavgift?
Kivra i sig är kostnadsfritt att använda men fakturaavgiften från oss på Tre kvarstår. Den enda skillnaden som sker är att fakturan landar digitalt hos Kivra istället för i din vanliga brevlåda. Man kan kalla det en digital adressändring där du byter din fysiska adress till en digital adress.

Vill du bli av med fakturaavgiften så kan du ansöka om e-faktura, eller autogiro!

 

Hur tar jag bort Kivra? ❌

För att slut få fakturan i Kivra, så behöver du logga in på deras sida och avregistrera Tre. Så här gör du:

  1. Logga in på Kivra
  2. Klicka på Mer
  3. Klicka på Inställningar
  4. Klicka på Avsändare
  5. Klicka på Brev
  6. Leta upp Tre i listan med avsändare
  7. Klicka på Tre
  8. Markera ur Digital post från avsändaren och sen är det klart! 

 

Hur registrerar jag Kivra? ✅

För att skaffa Kivra så loggar du in på deras hemsida och skapar ett konto. Den information du behöver ha med dig och ange, är ditt personnummer, telefonnummer och mejladress. Klicka här för att skapa ett konto.

 

Är det något som inte stämmer? 
Kivra kan ha uppdaterat sin information, så i första hand är det bäst att kika in på deras hemsida. Har ni fler frågor kring Kivra, så når du deras kundservice på:

Till Kivra

Det här ämnet är stängt för kommentarer