Besvarat

3Världen men ändå betalt för surf

  • 12 May 2019
  • 5 svar
  • 314 visningar

Jag har två stycken abonnemang hos 3, båda kopplade till 3 världen. Åkte för någon vecka sen till Danmark, och nu ser jag på fakturan att det var "fri surf" på ena mobilen, men inte på den andra. Hur kommer detta sig?
icon

Bäst svar av Pettersson 13 May 2019, 16:34

Visa original

5 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, beroende på vad du har för surfmängd på de olika abonnemangen så heter dem olika och du får en annan mängd surfmängd tex 3obegränsat ger dig 60gb surf utanför Sverige i länder som ingår i 3världen.

Hur är de olika abonnemangen?

Om du vill ha mer ingående information kring 3världen. Kan du läsa här 🙂
Har samma abonnemang på båda mobilerna.
Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

det låter lite underligt. Har du blivit debiterad för surfen på ett av abonnemangen eller omnämns det endast olika på fakturan?
Endast ena mobilen/abonnemanget har debiterats för "surf i utlandet".
Användarnivå 7
Emblem +40
Det låter jättekonstigt eftersom alla abonnemang, även de utan 3Världen, ska ha surf inkluderat inom EU/EES. Det jag kan tänka mig är att, om ni flugit eller åkt färja till Danmark, så kan vissa flygplan och fartyg ha ett mobilnät som går via satellit aktiverat ombord som mobilen då kopplat upp sig till. I dessa gäller ej 3Världen.

Gör så att du kontaktar 3Kundservice så kan de se över exakt vad ena abonnemanget blivit debiterat för. Här finner du kontaktuppgifter.

Svara