Fråga

abonnemang

  • 28 June 2022
  • 2 svar
  • 51 visningar

Hej

mitt abonnemang är stoppat pga glömd faktura. Jag kan se att betalningen gått iväg idag. När kommer abonnemanget igång?


2 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej , @Aurellp 

jag skulle nog tro detta fortfarande är aktuellt : 

så det är lite beroende på vilket sett man betalar på som avgör innan det går igång igen . 

 


Så det kanske inte är alltid kundservice kan se din betalning förrän den gått via banker eller hur det nu fungerar till 3 där dom ser betalningar . 
 

Lät som spärren kom fort , eftersom det är idag det ska dras / betala . Antar man får en påminnelseavgift efter ca 7 dagar , men inte att man stänger av abonnemanget på dagen räkningen betalas . Men har nog säkert att göra med att olika betalsätt kräver olika hanledningstider. 
 

Verkar som kortbetalning via mitt3 är de definitivt snabbaste då det handlar bara om någon timme . Om du har betalat på detta sättet , så är de nog bra och ringa kundservice . Men om du har betalar via banken , som kan ta upp till 3 bankdagar , så kanske det kan vara värt på att kika om man ska betala det på mitt3 med kort . Och sen be 3 återkalla pengarna som du betalar via din bank . 
 

just för att slippa ha en avstängd telefon så att säga . Då inget säger när det kan bli färdigt ! 
 

Med vänlig hälsning, F 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Aurellp Hej,

 

om du har betalat in din faktura via din internetbank tar det upp till tre arbetsdagar innan ditt abonnemang öppnas. Har betalningen gått iväg idag är det tre arbetsdagar som räknas från och med idag. 

Om det skulle hända igen i framtiden, betala med kort via Mitt3 - så öppnas abonnemanget efter ca en timme. 

Svara