Besvarat

Ändra belopp på Autogiro

  • 20 september 2018
  • 3 svar
  • 231 visningar

Hur ändra ett belopp på autogiro

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till faktura


[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bästa svar av Tristan 22 september 2018, 11:45

Hej Igen!

Ibland händer det att personal vid Kundservice glömmer bort att kontrollera hur kunden har valt att betala sin faktura.

När det gäller ditt fall blir det alltså svårt för dig att ändra beloppet och det är därför bättre att Kundservice krediterar mot kommande faktura.

För att lösa ditt ärende behöver du åter ta kontakt med Kundservice och be att de krediterar det belopp som varit felaktigt mot kommande faktura samt påpeka att det är för att du har valt autogiro, ifall personen som tar emot ditt samtal undrar över varför du inte kan ändra beloppet.

För de som har e-faktura eller som får fakturan i pappersformat är det enkelt att ändra betalningsbeloppet vilket gör att Kundservice inte alltid tänker på detta.

Hoppas att det förklarar och informerar om hur du skall gå tillväga.
Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Pippilotta!

Om det gäller betalning av din 3faktura med autogiro så är det bara 3 som betalningsmottagare som kan ändra beloppet.
Det görs dock bara i undantagsfall och istället brukar man erbjuda kreditering mot kommande faktura, vilket automatiskt ändrar det belopp som kommer att dras nästa månad.
Har ringt 3 och personen där sa att jag skulle ändra min inbetalning till en annan summa än vad som står på fakturan.
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Igen!

Ibland händer det att personal vid Kundservice glömmer bort att kontrollera hur kunden har valt att betala sin faktura.

När det gäller ditt fall blir det alltså svårt för dig att ändra beloppet och det är därför bättre att Kundservice krediterar mot kommande faktura.

För att lösa ditt ärende behöver du åter ta kontakt med Kundservice och be att de krediterar det belopp som varit felaktigt mot kommande faktura samt påpeka att det är för att du har valt autogiro, ifall personen som tar emot ditt samtal undrar över varför du inte kan ändra beloppet.

För de som har e-faktura eller som får fakturan i pappersformat är det enkelt att ändra betalningsbeloppet vilket gör att Kundservice inte alltid tänker på detta.

Hoppas att det förklarar och informerar om hur du skall gå tillväga.

Svara