Besvarat

Ansöka om Autogiro

  • 20 september 2018
  • 1 svar
  • 338 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hittar inte hur man ansöker om autogiro, varken via Mitt3 eller internetbanken. Alltså informationen på hemsidan hjälper inte!

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bästa svar av Tristan 20 september 2018, 23:29

Hej CKWM!

Börja med att logga in på Mitt3 som administratör/betalningsansvarig.
Har du inte registrerat ett sådant konto får du logga ut från Mitt3 först och sedan klicka på "Skapa konto" samt följa instruktionerna.

Väl inne på Mitt3 väljer du fliken "Faktura" och sedan "Fakturainställningar" till höger med den svarta rutan "Ansök om autogiro" varefter du fyller i efterfrågade uppgifter samt klickar på knappen "Skaffa autogiro".
Du behöver ha tillgång till BankID för att signera.

I din internetbank bör du kunna hitta Autogiro under avdelningen "Betala" eller "Betalningar".
Där får du söka upp företaget och det kan stå som 3, Tre eller Hi3G beroende på bank.
Behöver du mer hjälp med internetbanken får du vända dig till din bank.
Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej CKWM!

Börja med att logga in på Mitt3 som administratör/betalningsansvarig.
Har du inte registrerat ett sådant konto får du logga ut från Mitt3 först och sedan klicka på "Skapa konto" samt följa instruktionerna.

Väl inne på Mitt3 väljer du fliken "Faktura" och sedan "Fakturainställningar" till höger med den svarta rutan "Ansök om autogiro" varefter du fyller i efterfrågade uppgifter samt klickar på knappen "Skaffa autogiro".
Du behöver ha tillgång till BankID för att signera.

I din internetbank bör du kunna hitta Autogiro under avdelningen "Betala" eller "Betalningar".
Där får du söka upp företaget och det kan stå som 3, Tre eller Hi3G beroende på bank.
Behöver du mer hjälp med internetbanken får du vända dig till din bank.

Svara