Fråga

ansökt om e-faktura men får fortsatt pappersfaktura

  • 27 November 2022
  • 2 svar
  • 39 visningar

Hej, jag har ansökt om e-faktura men har fortsatt att få pappersfaktura (och därmed även avgiften för det) trots att det är över en månad sedan. Vad beror detta på?

 

Tack på förhand!

 


2 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

 Hejsan , @CharlottaMy 

 

(Tänk på att första E-fakturan dyker upp tidigast månaden efter att det blev aktiverat. )

Om E-fakturan har gått igenom , så bör du kunna se den nu eller snart på “Mitt3” och även hos din bank. Och då ska den funka från nästa faktura . December fakturan , för November förhoppningsvis .

Men det kan vara bra att se så E-fakturan är igång och accepterad.

 

Hur ser det ut om du loggar in på Mitt3 i webbläsaren ?

https://www.tre.se/        ( funkar att logga in med mail & BankID om man inte ska göra någon ändring, då är det BankID som gäller ) .

 

Hem → Mitt3 → Inställningar

 

Om du ansökt E-faktura hos din bank. Hur ser det ut när du loggar in och tittar under “ Betalningar → E-faktura . Ligger det en aktiv “E-faktura “ som heter “ TRE HI3G ACCESS AB”  ?

(Kan skilja sig vart E-faktura visas ,beroende på vad man har för bank ) .

 

 

 

 

Dyker inte E-faktura upp på “Mitt3” eller hos din bank under “ E-fakturor” . Så kan det vara bra att kontakta kundservice , för att se anledningen till varför den inte går igenom / blir accepterad.

 

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

 

Mvh F

Tack för snabbt svar! Då ska jag kolla det. 

Svara