Hej, jag har ansökt om e-faktura men har fortsatt att få pappersfaktura (och därmed även avgiften för det) trots att det är över en månad sedan. Vad beror detta på?
Tack på förhand!
Hej, jag har ansökt om e-faktura men har fortsatt att få pappersfaktura (och därmed även avgiften för det) trots att det är över en månad sedan. Vad beror detta på?
Tack på förhand!
Hejsan ,
(Tänk på att första E-fakturan dyker upp tidigast månaden efter att det blev aktiverat. )
Om E-fakturan har gått igenom , så bör du kunna se den nu eller snart på “Mitt3” och även hos din bank. Och då ska den funka från nästa faktura . December fakturan , för November förhoppningsvis .
Men det kan vara bra att se så E-fakturan är igång och accepterad.
Hur ser det ut om du loggar in på Mitt3 i webbläsaren ?
https://www.tre.se/ ( funkar att logga in med mail & BankID om man inte ska göra någon ändring, då är det BankID som gäller ) .
Hem → Mitt3 → Inställningar
Om du ansökt E-faktura hos din bank. Hur ser det ut när du loggar in och tittar under “ Betalningar → E-faktura . Ligger det en aktiv “E-faktura “ som heter “ TRE HI3G ACCESS AB” ?
(Kan skilja sig vart E-faktura visas ,beroende på vad man har för bank ) .
Dyker inte E-faktura upp på “Mitt3” eller hos din bank under “ E-fakturor” . Så kan det vara bra att kontakta kundservice , för att se anledningen till varför den inte går igenom / blir accepterad.
https://www.tre.se/support#kontaktaoss
Mvh F
Tack för snabbt svar! Då ska jag kolla det.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.