Skip to main content
Besvarat

Antal dagar från fakturerings dag till betalning

• 3 april 2025
  • 2 svar
  • 42 visningar

Hej, Vi har problem med betalningar eftersom vår system hanterar fakturor med 30 dagar från fakturerings dagen.

Om fakturan är skapad den tredje april och ni har förfallodagen den 31 april så betalas fakturan per automatik om 30 dagar från fakturerings dagen vilket är för sent.

Skulle ni kunna ordna så att man har 30 dagar på sig från fakturerings dagen till betalningen för att undvika förseningar och eventuella frustationer och drift stop ?

Tack på förhand  

Bäst svar av Limpen

Hej ​@Fakturafrågaren, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Förstår att detta blir problematiskt för er!

Fakturerings- och förfallodagen är densamma för alla våra kunder och är tyvärr inget vi har möjlighet att ändra i dagsläget. Min rekommendation är att se över faktureringssystemet för att hitta eventuell lösning. Nu vet jag inte hur ert fakturasystem fungerar, men ifall att ansöka om autogiro via oss är ett alternativ, så rekommenderar jag detta. Då dras det alltid på förfallodatumet 🙂

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

2 svar

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+35
Fakturafrågaren skrev:

Hej, Vi har problem med betalningar eftersom vår system hanterar fakturor med 30 dagar från fakturerings dagen.

Om fakturan är skapad den tredje april och ni har förfallodagen den 31 april så betalas fakturan per automatik om 30 dagar från fakturerings dagen vilket är för sent.

Skulle ni kunna ordna så att man har 30 dagar på sig från fakturerings dagen till betalningen för att undvika förseningar och eventuella frustationer och drift stop ?

Tack på förhand  

@Fakturafrågaren Hej 👋

Det här får bli en fråga med kundtjänst om det är möjligt att tillgodose?! Detta är inget som kan göras på 3Community eftersom det är ett publikt forum! Kontakta kundtjänst här 🌞

Limpen
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 162 kommentarer
  • Svar
  • 4 april 2025

Hej ​@Fakturafrågaren, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Förstår att detta blir problematiskt för er!

Fakturerings- och förfallodagen är densamma för alla våra kunder och är tyvärr inget vi har möjlighet att ändra i dagsläget. Min rekommendation är att se över faktureringssystemet för att hitta eventuell lösning. Nu vet jag inte hur ert fakturasystem fungerar, men ifall att ansöka om autogiro via oss är ett alternativ, så rekommenderar jag detta. Då dras det alltid på förfallodatumet 🙂

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies