autogiro

  • 29 December 2022
  • 2 svar
  • 192 visningar

Jag bytte betalningssätt till autogiro och det stod på mitt 3 att beloppet skulle dras direkt från mitt bankkonto på förfallodagen. Men förfallodagen hade passerat nu och fakturan står som obetald eftersom pengarna har inte dragit från kontot än. Vad gör man i så fall? 


2 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @Suhaib Nasrallah 

Ansökte du om Autogiro inne på Mitt3 eller inloggad på din bank ? Tänker så det har blivit accepterat & aktivt . Tex att du kan se själva autogiro fakturan hos din bank samt det aktiva autogirot.  Eftersom du verkar ha gjort förändringen nyligen.

Om du nu bytte ifrån Faktura / E-faktura till Autogiro , eller vad du använde för betalsätt tidigare. Så kan det vara bra att kika med 3 Kundservice om det inte verkar vara aktivt ännu. Så kan dom se över det hela.

Se även så det står “ Autogiro “ Under “Betalmetod “ när du är inloggad på Mitt3 i app eller webbläsare.Tror det finns under Inställningar när du loggat in.

Kan säkert vara en fördröjning nu när det är högtider också.Samt helg.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

 

/F

Användarnivå 3
Emblem +9

Hejsan och välkommen till 3Community! 😀 @Suhaib Nasrallah 

Första dragningen sker tidigast månaden efter att autogirot blivit godkänt, så det är troligtvis därför denna månadens faktura inte har dragits.

Om fakturan fortfarande står som obetald rekommenderar jag att du betalar in den direkt via Mitt3 för att undvika eventuella påminnelsevgifter och liknande. 😊

 

Svara