Fråga

avsluta abbonnemang med avbetalning

  • 11 March 2023
  • 1 svar
  • 165 visningar

Hej,

 

Jag har avslutat mitt abbonnemang och jag undrar vad som händer med den extra inbytesrabatt som jag fick vid inbyte av min gamla mobiltelefon?

Kommer den läggas med på mina kommande fakturor för avbetalningen av min nya telefon?

 

/ SE


1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 😉, @Sontekm 

Så som jag förstår det , så har du inget aktivt abonnemang hos 3 idag . Utan bara en avbetalning kvar på en telefon.

Vad jag vet så kan man dela upp rabatten på 6, 12, 24 eller 36 månader. Och att rabatten räknas emot det abonnemang man har . Och inte den avbetalning man har av en hårdvara.

Hur många månader valde du när du skickade in din inbytes telefon ?

Och har du inte fått korrekt avdrag av värderingen som gjordes och “med det extra” som angavs ? Samt hur många månader är kvar av det du valde.

Men eftersom man har ingen bindningstid på abonnemangen , så kan man avsluta med kort varsel och ha kvar hårdvaran på avbetalning . Så antar att man räknar av rabatten vid sista räkningen av något slag .Om man nu inte kan lägga det emot hårdvaran .

Men jag skulle nog kontakta 3 kundservice i ditt fall. Så kan dom se över det åt dig lättare . Dom har ju översikt över allt liksom.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

 

/F

Svara