Skip to main content
Besvarat

bedrägerier

• July 12, 2026
  • 1 svar
  • 19 visningar

Jag bestrider debiteringen på min faktura på 90 kr eftersom jag inte har beställt eller godkänt den tjänsten. Jag begär att debiteringen krediteras samt att ni skickar underlag som visar vilket avtal eller samtycke som ligger till grund för debiteringen.

Jag även googlat och nummer visas sig att det är ABC mobile som äger och det är bedrägeri. Dessutom är det fler som har debiterat med samma summa på 90 kr hos Tel 3. Varför har Tel 3 inte reagerat och stoppat numret? 
Finns några kunder hos Tel 3 som har drabbats? Har ni fått någon hjälp från Tel 3?

Vart ska jag vänder mig till?

Mvh 

Bäst svar av JeppePeppe

Hej ​@agrib!

Jag beklagar att du fått en kostnad på 90 kr som du inte godkänt, så ska det självklart inte vara. I första hand är det bäst att kontakta företaget som debiterat dig via fakturan och se ifall de kan betala dig för kostnaden som blivit fel. Skulle inte det gå, så är en anmälan nästa steg, vilket vår kundservice kan hjälpa dig med. Ifall du kontaktar kundservice här via chatt eller telefon, så kan vi även hjälpa dig att spärra sådana här köp så att det inte sker igen. 

1 svar

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • Svar
  • July 13, 2026

Hej ​@agrib!

Jag beklagar att du fått en kostnad på 90 kr som du inte godkänt, så ska det självklart inte vara. I första hand är det bäst att kontakta företaget som debiterat dig via fakturan och se ifall de kan betala dig för kostnaden som blivit fel. Skulle inte det gå, så är en anmälan nästa steg, vilket vår kundservice kan hjälpa dig med. Ifall du kontaktar kundservice här via chatt eller telefon, så kan vi även hjälpa dig att spärra sådana här köp så att det inte sker igen.