Besvarat

Betald faktura, spärrat abonnemang

  • 22 October 2018
  • 5 svar
  • 425 visningar

Hej! Jag fick en påminnelse om en faktura som hade förfallit och att den skulle betalas. Betalade med kort i Mitt3-appen för två dagar sen, men fick precis SMS om att mitt abonnemang nu är spärrat, trots att fakturan är listad som betald på Mitt3. Nu behövs det att jag betalar via kort för snabbast upplåsning men fungerar ej då den som sagt redan är registrerad som betald. Hur löser jag detta smidigast?

Tackar för svar 🙂
icon

Bäst svar av Pettersson 22 October 2018, 19:52

Visa original

5 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Det är inte så att det ligger någon annan faktura där som är obetald?

Min rekommendation är att du under morgondagen kontaktar 3. Antingen via chatt eller på Facebook så kan de se över detta. 🙂

Hej! mitt abonnemang har varit spärrat pga obetald faktura. Jag har gjort en direkt inbetalning nu via e-faktura på min bank, borde inte mitt abonnemang låsas upp in princip direkt efter inbetalningen? Med vänlig hälsning, Mary Redder

Jo det ligger en till men den är fakturan som ska betalas i slutet av december. 

Användarnivå 5
Emblem +10

Hej! mitt abonnemang har varit spärrat pga obetald faktura. Jag har gjort en direkt inbetalning nu via e-faktura på min bank, borde inte mitt abonnemang låsas upp in princip direkt efter inbetalningen? Med vänlig hälsning, Mary Redder

 

Hej @MJCAMPOS.

Har du betalt via E-faktura direkt från din internetbank tar det 2 - 3 bankdagar innan betalningen tas emot. Det är först när betalningen inkommit och registrerats mot din faktura som spärren släpps automatiskt. 

Hej! mitt abonnemang har varit spärrat pga obetald faktura. Jag har gjort en direkt inbetalning nu via e-faktura på min bank, borde inte mitt abonnemang låsas upp in princip direkt efter inbetalningen? Med vänlig hälsning, Mary Redder

 

Hej @MJCAMPOS.

Har du betalt via E-faktura direkt från din internetbank tar det 2 - 3 bankdagar innan betalningen tas emot. Det är först när betalningen inkommit och registrerats mot din faktura som spärren släpps automatiskt. 

Jaha trodde att spärren skulle släppa direkt om jag betalde på det viset, därför jag gjorde det eftersom appen var nerlagd där ett tag. Vilka alternativ är det som gäller för att en spärr ska ske snabbast som möjligt efter en betalning?

Svara