Skip to main content
Svar

Betald faktura, spärrat abonnemang

  • October 22, 2018
  • 5 svar
  • 501 visningar

Hej! Jag fick en påminnelse om en faktura som hade förfallit och att den skulle betalas. Betalade med kort i Mitt3-appen för två dagar sen, men fick precis SMS om att mitt abonnemang nu är spärrat, trots att fakturan är listad som betald på Mitt3. Nu behövs det att jag betalar via kort för snabbast upplåsning men fungerar ej då den som sagt redan är registrerad som betald. Hur löser jag detta smidigast?

Tackar för svar 🙂

Bäst svar av Pettersson

Hej!

Det är inte så att det ligger någon annan faktura där som är obetald?

Min rekommendation är att du under morgondagen kontaktar 3. Antingen via chatt eller på Facebook så kan de se över detta. 🙂

5 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • Svar
  • October 22, 2018
Hej!

Det är inte så att det ligger någon annan faktura där som är obetald?

Min rekommendation är att du under morgondagen kontaktar 3. Antingen via chatt eller på Facebook så kan de se över detta. 🙂

  • Rookie
  • December 10, 2019

Hej! mitt abonnemang har varit spärrat pga obetald faktura. Jag har gjort en direkt inbetalning nu via e-faktura på min bank, borde inte mitt abonnemang låsas upp in princip direkt efter inbetalningen? Med vänlig hälsning, Mary Redder


  • Rookie
  • December 10, 2019

Jo det ligger en till men den är fakturan som ska betalas i slutet av december. 


Jocke
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • December 11, 2019

Hej! mitt abonnemang har varit spärrat pga obetald faktura. Jag har gjort en direkt inbetalning nu via e-faktura på min bank, borde inte mitt abonnemang låsas upp in princip direkt efter inbetalningen? Med vänlig hälsning, Mary Redder

 

Hej @MJCAMPOS.

Har du betalt via E-faktura direkt från din internetbank tar det 2 - 3 bankdagar innan betalningen tas emot. Det är först när betalningen inkommit och registrerats mot din faktura som spärren släpps automatiskt. 


  • Rookie
  • December 11, 2019

Hej! mitt abonnemang har varit spärrat pga obetald faktura. Jag har gjort en direkt inbetalning nu via e-faktura på min bank, borde inte mitt abonnemang låsas upp in princip direkt efter inbetalningen? Med vänlig hälsning, Mary Redder

 

Hej @MJCAMPOS.

Har du betalt via E-faktura direkt från din internetbank tar det 2 - 3 bankdagar innan betalningen tas emot. Det är först när betalningen inkommit och registrerats mot din faktura som spärren släpps automatiskt. 

Jaha trodde att spärren skulle släppa direkt om jag betalde på det viset, därför jag gjorde det eftersom appen var nerlagd där ett tag. Vilka alternativ är det som gäller för att en spärr ska ske snabbast som möjligt efter en betalning?