Besvarat

byte av gammal mobil

  • 7 July 2023
  • 2 svar
  • 35 visningar

Jag har precis gått över till er här på 3 och valde då att byta in min gamla iPhone X och då fick jag ett prisförslag på 35 kr i månaden i 36 månader som avdrag på min faktura. Skickade in min mobil och sen hörde jag inget mer, om det blev nån eventuell prisändring eller om allt var okej. Nu har jag då fått min andra faktura från er och ser att rabatten inte är på 35 kr utan 2,31. Detta måste ju vara ett skämt? Så det betyder då att den telefonen inte var värd vad ni då ansåg, 1262 kr, den hade absolut inte vidare skador utan helt vanligt slitage efter att ha använts i x antal år. Utan då är den värd 2,31x36 = 83 kr. 

icon

Bäst svar av frodrik91 7 July 2023, 08:50

Visa original

2 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan , @CeciliaSEE 

Det kommer korrigera sig till nästa faktura . Eftersom viss antal dagar av månaden har gått när man skickar in mobilen , säkert slutet av månaden i ditt fall . Så blir det inte 35 kr vid första månadens avdrag . Utan i ditt fall 2.31 kr för några få dagar. Sen ska det fortlöpa i 36 månader som du valt och till totala värdet 1262 kr .

Om uppgifterna stämmer ifrån när du ansökte , så bör det vara det värdet som kvarstår . T.ex att mobilen är hel , startar och sånt som man klickar i ja och nej på .

/F

Okej, då får jag hoppas det är annorlunda på nästa faktura :) tack 

Svara