Besvarat

E-faktura

  • 23 November 2023
  • 1 svar
  • 375 visningar

Hej! Jag har bytt till Danske bank, men kan inte hitta er där för anmälan till e-faktura. Allt som går att välja finns listat med jag hittar inte er under varken 3, tre, eller hi. Vet ni om det går att använda e-faktura via den banken och hur man anmäler det?

icon

Bäst svar av frodrik91 24 November 2023, 23:46

Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan , @felicia.speychal 

Låter konstigt att du inte får upp det val. Skulle inte tro det är någon skillnad från bank till bank när dom stödjer E-faktura. Och eftersom “fakturaställaren” som är Tre i detta fallet kan skicka E-faktura .Så bör det dyka upp som val kan tyckas.

Det hade ju dock varit intressant och se om du får upp “Hi3G” om du söker där man ansöker om Autogiro. Skulle inte tro det är känsligt för stor eller liten bokstav men man vet aldrig .

Har du varit i kontakt med din bank angående frågan ? Skulle tänka mig att dom kan svara på det och hjälpa.

https://danskebank.se/privat/kundservice/betalning-och-overforing#accordion-1-item-1

För att anmäla e-faktura är klickar du på Betala & Överför i menyn > Betala e-faktura > Sök fakturautställare > Välj en fakturautställare i rullisten och klicka på Anmälan.
Du länkas då till fakturautställarens anmälningssida. Där fyller du i de uppgifter som efterfrågas. Nästa faktura från fakturautställaren kommer då som en e-faktura.

Om fakturautställaren kan skicka e-fakturor dyker länken ”Anmälan till e-faktura" upp när du genomför en internetbetalning. Om du klickar på länken ”Anmälan till e-faktura" hamnar du på  fakturautställarens anmälningssida, såsom ovan.”

/F

Svara