Skip to main content
26 sep.

Betal-SMS/MMS

72100 | Phonify B.V. | 07XXXXXXX | Mobivity https://por

200 kr

Vad är detta för en räkning. Detta har jag absolut inte beställt !

Ulf Lindblad 

Hejsan , @ullliulli3000 

Jag skulle tipsa om att ta kontakt med företaget “ Mobivity “ först och främst.Och försöka få det stoppat, men även kräva retur på kostnaden som dom debiterat  Det verkar som dom har hemsidan enligt länken nedan.

Det kan vara en chansning , men att skicka sms till det numret “ 72100” med ordet “stopp” kan just stoppa prenumerationen från att debitera ännu mer.

https://telekomradgivarna.se/betalteletjanster/vanliga-fragor/stoppa-prenumerationstjanster/

Här har du kontaktuppgifter till “ Mobivity “ .

https://mobivity.co/se/contact/

Kan även vara denna länk. Dock är den på engelska , och likaså “kundservicen”.

https://phonify.mobi/

Skulle även rekommendera att kontakta “Telekområdgivarna” som ger opartisk och kostnadsfri konsumentrådgivning när det skett debiteringar av prenumerationer/tjänster man ej skaffat själv.

https://telekomradgivarna.se/

Hoppas det kan vara till någon hjälp.

/F


Hej, Jag trodde att jag skulle välja en julgåva hos GETMYGIFT men när jag scannade QR-koden på presentkortet jag fick hamnade jag på något sätt hos Mobivity. Eftersom jag inte var på min vakt hann jag påbörja ett abonnemang  hos dem innan jag förstod att jag gått i deras fälla. Jag har skickat STOP, först till avsändarnummret 72100 och sedan till rätt nummer, som enligt deras hemsida är 72107 (och varje gång hotats med att de debiterar mig). Jag har även skrivit till deras kundtjänst. Jag har också skrivit till GETMYGIFT. Att kontakta min mobiloperatör 3 antar jag är lönlöst.

Det jag undrar är om någon har erfarenhet av att det går att ångra en sådan miss eller om de tjurnackat tar betalt för första månaden vad man än gör för att hejda skiten omgående.

RL


Lämna en kommentar