Skip to main content

Min fru har fått en faktura som är adreserad till 3 (HI3G Access AB)….6649 med hennes adress under.

fakturan är från Apple TV och ett automatiskt abonnemang som hon inte använder eller har använt.

Hennes mobilnr. är 076-XXX XX XX Maud

 

MVH

Anders

Hejsan 🙂@Lmab7812 

Kan du se om det ligger något aktivt abonnemang / köp på den kopplade AppleID användaren ?

 

Om du går in ifrån en Apple TV .

Inställningar → Användare & Konton →  “StandardAnvändare “ → “Hantera “ Abonnemang (Längre ner ) . Här kan du se aktiva abonnemang och även avsluta dom .

Om du går in på en iPhone / iPad med samma AppleID inloggning. Eller i webbläsare på en dator.

Inställningar → “Ditt namn högst upp” AppleID,iCloud+,medier & köp “ . → Medier & köp→ Visa konto → Under Abonnemang , ser du något aktivt abonnemang där ? Eller inaktivt “ avslutat / har utgått “ . Du kan även se köphistorik i samma meny .

Kan även välja samma väg men istället välja Abonnemang → Medier & köp

Här är något som du kan kika på .

Begär en återbetalning för appar eller innehåll som du har köpt från Apple

Du kan ha rätt till återbetalning för vissa köp från App Store, iTunes Store, Apple Books eller andra Apple-tjänster. Du kan använda valfri enhet med en webbläsare för att begära en återbetalning.

https://support.apple.com/sv-se/HT204084

 

Om man vill ha betalning via sitt kort istället för “Betalning via mobilräkning “ . Så kan man ändra det i samma meny “ Hantera betalningsmetoder “.

 

/F


Lämna en kommentar