Besvarat

Faktura

  • 11 June 2023
  • 3 svar
  • 142 visningar

Jag fick första fakturan från 3 på 900 kr. Jag har flyt numret från telia med det är stor fel tycker jag just nu. Jag fick erbjudande 3 månader gratis på start men det stämmer inte hellre. Mvh Wieslawa

icon

Bäst svar av Pettersson 11 June 2023, 19:13

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Vinylborsen Hej,

 

har du kikat på fakturaspecifikationen för att se om du får någon förklaring till kostnaderna? Den första fakturan kan vara högre än andra eftersom den kan gälla för mer än en månad. Här finns lite förklaringar. 

 

Om du inte får svar där rekommenderar jag att du kontaktar 3Kundservice som kan hjälpa dig vidare. Du hittar kontaktuppgifter här.

Jag har fått fakturan på mejl. Min ansökan för autogiro är klar nu (19juni). Dras fakturabet. automatiskt via autogirot eller ska jag betala första fakturan, slutdatum 26juni?

Om jag betalar, men det även dras via autogiro blir det dubbelbetalt? Får jag pengarna föe en faktura återbetalda?

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 , @Annkis 

Står det ”Betalmodel - Autogiro ” och ”Fakturaavisering -  Mejl ”  -  När du loggar in på Mitt3 i App eller Webbläsaren ?

Samt att det ligger under autogiro hos företagets bank , så bör det funka från denna faktura kan tyckas . 

Om det betalas dubbelt så blir pengar innestående till nästa fakturadragning . Lite osäker på hur kundservice löst det när kunder kontaktat dom , om dom betalar tillbaka vid förfrågan . Har iaf rekommenderat många att kontakta kundservice vid det scenariot iaf . 

Men det skadar inte att fråga kundservice på chatt , så man får reda om autogirot är redo för denna fakturan eller om det börjar på nästkommande . 

Här har du deras kontaktuppgifter . 
https://www.tre.se/support#kontaktaoss
/F 



 

Svara