Besvarat

Faktura dyrare än överenskommet

  • 7 April 2019
  • 5 svar
  • 891 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hej!



Det är Adeli och jag såg fakturan som ska betalas den 26 april. Ni har höjd summan från 426 kr till 702 kr.
Vad kan det bero på den här gången?
Varför ni gör det så?

Jag vill ni rätta till min faktura omgående det som vi kom överens. Jag ringde till er och pratade med två av er på tre den 20/3–2019 då vi kom överens om att min totala månadskostnad: 426 kronor

Men jag betalar till den 17 maj 2019, 120 kr så det blir totalt månadskostnaden 546 kr.
Därefter jag blir månadskostnad: 426 kronor

Jag
vill inte ha några dolda avgifter och nu ni har lagt till en extra avgift på 49.
kr.
Och massa andra summor som ni plussade ihop hit och dit.

Varför ni hittar på nåt hela tiden?

Varje gång när jag förlänga mina abonnemang hos er (tre) så efter överenskommelse, ni höja alltid summan så man blir tvungen att tjafsa med er hela tiden.

När jag ringer till er så ni brukar säga till mig och du är en trogen kund och vi försöker sänka lite på dina abonnemangsavgifter så dina månadskostnader blir mindre.

Har det blivit mindre eller ni har höjd med 156 kronor?
Den heter dolda avgift och den heter lura.
Vill ni att jag betalar dubbla abonnemangsavgifter till er eller?
Ni säger att ni sänker månadskostnaden så jag tittar på fakturan att ni har höjt månadskostnaden på något sätt med 156 kronor.
På så sättet ni försöker lura (oss kunder) exempel mig.
Några av era säljare ringde till mig och sa så här, vi försöker jaga våra kunder för att förlänga dina abonnemang hos tre och då sänkas din månadskostnad.
Här ni har inte sänkt i stället ni försöker ta extra pengar från oss (kunder).
Vi använder bara hälften av vår surf på den hela i vajer månad så ni försöker i alla fall att vi betalar extra till 156 kronor mera det som kom överens, jag kan tyvärr inte betala extra.

Jag vill inte betala något extra till er den här gången och nu jag är jättetrött på att tjafsa med er.
Jag pratar med min släkt och vänner om det och jag ska inte rekommendera någon till er.
Om ni inte rätta till fakturan så jag vill gå långt med det och den här gången.
Jag tycker inte om dolda avgifter.

Mvh
Adeli
icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 7 April 2019, 21:54

Visa original

5 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
Hej,
jag vet att det ibland kan dra iväg i fakturor när man tex ringt och betalat blocket-annonser eller lagt sitt Apple-id betalsätt på fin mobila faktura.

Alla avgifter står specifikt på fakturan.
Den ”dolda” avgiften du nämner är en faktura-avgift. Den kan du undvika genom att välja att betala via autogiro.

Då försvinner fakturan på så sätt att den inte skrivs ut.

du kan se alla specifikationer på fakturan via Mitt3.

Jag beställde ett abonnemang till en kostnad av 449.-. Nu får jag en räkning på 550.-. Rena bedrägeriet. Vad är det frågan om? Treo

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @treo 

 

Vad är det för abonnemang & telefon du införskaffat dig ?  Och när skaffade du det ?

Man ska kunna se på sin specifikation , detaljerat vad som kostar & vad det är som tillkommer extra.

Om du nyligen gjort det , så kan det vara tex att du skaffa det det mitten i månaden och får betala 1,5 månad vid första faktura . Alternativt så kan det vara att du har kvar pappersfaktura kostnaden på 49 kr/månaden och inte ansökt om E-faktura eller Autogiro som kostar 0 kr / månaden.

Det kan även vara något köp man gjort , betalsamtal , tävlingar man utfört tex.

Det kan även vara försäkring för din hårdvara , i detta fallet en telefon. Där man har första månaden gratis , sen får man välja om man vill fortsätta med den eller säga upp den. Då får man höra av sig till kundservice .Och att man istället använder sin Hemförsäkring om något tråkigt händer.

Om du behöver assistans och se över din faktura så har du kontaktuppgifter nedan.


https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Mvh F

Jag har abonnemang fri surf ingen mobil för 449:-/månad. Så varför ska jag betala 550:-?

Användarnivå 6
Emblem +40

Har du någon rabatt inlagd då ? För obegränsad surf kostar 499 kr per månad . Sen kan det vara pappersfaktura på 49 kr om det är total belopp 548 kr 

 

Men allt står ganska så tydligt på faktura specifikationen om vad du betalar för . 

 

Eftersom detta är ett öppet forum och inte kundservice . Så är det dom du får kontakta för ekonomiska frågor , tex fakturor . 

Svara