Besvarat

Faktura trots avslutat abonnemang

  • 16 January 2020
  • 2 svar
  • 1177 visningar

Hej

Jag har bytt från 3 abonnemang till comviq kontantkort. Varför skickar ni ändå ut fakturor trots att abonnemanget avslutades 20191208. På den sista står det under övrigt rest 3total 0,5GB 245,42 (avgift för resterande uppsägningsavgift) mitt abonnemang är ju uppsagt och då ska jag väl inte behöva betala mer abonnemangsavgifter? Det står även faktureringsavgift 49,00. Jag har haft mitt 3 på autogiro och det har fungerat bra och nu fick jag ingen faktura utan att ni tar det på autogiro. då ska det väl inte komma en fakturaavgift? 

vänligen svara på XXXXXXXXXXXXXXXX

faktureringsnr XXXXXXXXXXXXX

 

Mvh

Florence Blixt

0XXXXXXXXX

// Redigerat // - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer

icon

Bäst svar av Pettersson 16 January 2020, 20:00

Visa original

2 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej,

 

när du avslutar ett abonnemang har du en uppsägningstid på en månad. Kontaktade du 3 en månad innan du flyttade ditt nummer till Comviq? Om inte så startar uppsägningstiden dagen när nummerflytten kommer in till 3. Mobilabonnemang hos 3 faktureras i efterskott, det vill säga att det du betalade i december var för månaden innan osv.

 

 

Hej

Det var bara svar på en del av min fråga.

Jag hade inte sagt upp abonnemanget innan Comviq avslutade det i och med nummerflytten

Hur kommer det sig att det är faktureringsavgift på 49kr på fakturan när det går på autogiro? Då ska man inte behöva betala någon avgift. 

 

Mvh

Florence Blixt

Svara