Besvarat

fakturaavgift

  • 11 October 2018
  • 1 svar
  • 2575 visningar

Hejsan!! Övergick att betala min faktura från kivra till autogiro för att slippa fakturaavgift men ni fortsätter att dra 35 kr varje månad, Ringde kundtjänst och fick prata med Julia 1 december och hon skulle kolla upp och återkomma men jag hörde inget.. Hur ska man bete sig för att bli av med den kostnaden?? 35 är ingen stor summa men rätt ska vara rätt..


[Redigerat] - Ämnet har flyttats till faktura
icon

Bäst svar av Tristan 11 October 2018, 10:31

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Hanna!

Till att börja med så är autogiro ett sätt att betala sin faktura och funktionen i sig är inte kopplad till hur du får din faktura, tro det eller ej men det är många (främst äldre : ) som faktiskt vill få pappersfaktura och samtidigt vill att beloppet ska dras med autogiro.

Att du trots övergång till Kivra får betala för pappersfaktura beror på att det först måste skapas en faktura som skannas in för att överföras till Kivra, som jag har förstått det är det pga tekniska begränsningar, och därmed uppstår en administrationskostnad motsvarande den för att skicka ut en pappersfaktura.

För att du ska kunna slippa att betala denna kostnad i fortsättningen behöver du logga in på Mitt3, har du fler än ett abonnemang hos Tre måste du logga in som betalningsansvarig/administratör, där du klickar på fliken "Faktura" och sedan på "Fakturainställningar" där du kan välja att få din faktura som SMS-notifiering.
Detta innebär att du i fortsättningen bara får ett SMS med totalbelopp och OCR-nr men du har alltid tillgång till hela fakturan inne på Mitt3.

Hoppas att det ordnar upp det hela för dig och att du framgent kan använda dessa 35 kronor till något roligare. : )

Svara