Besvarat

Fakturaavgift trots Kivra

  • 10 September 2019
  • 2 svar
  • 1151 visningar

Hej!
Mitt namn är Bahman.
Mitt nummer telefon är 07XXXXXXXX och mitt personnummer är 19XXXXXXXXXX
Jag har fått en faktura från ni varje månad som sätter på dett ett bilop som faktureringsavgift.
Jag laddade ner Kivra appen nu och jag vill gärna att ni kan skicka min faktura genom att Kivra och avbryta brevet genom att posten?
Mvh
Bahman
icon

Bäst svar av Emanuel 12 September 2019, 10:01

Visa original

2 svar

Användarnivå 5
Emblem +9
Hej @Bahman moghtadery
För att ordna detta behöver du ansöka om E-faktura genom din bank alternativt Autogiro.
Vi tar ut en administrativ avgift på 49 kr via Kivra.

Kika in här

Varför gör ni det så krångligt att få slippa faktureringsavgiften? Man kan inte bli av med den fysiska fakturan trots att man har all info i appen, vilket innebär att man faktiskt inte behöver den. Inte heller slipper man faktureringsavgift genom att ha Kivra, vilket då också blir meningslöst.

Inte heller kan man ha autogiro i annan än abonnemangsinnehavarens namn, vilket också är märkligt, och desamma gäller e-faktura, trots att flertalet andra bolag tillåter detta. 

Bör ni inte se över detta, vad jag anser ett problem, där det tycks vara väldigt svårt att undvika en faktureringsavgift? Känns så onödigt att betala 50 kr för något jag har tillgång via appen. Så min fråga är också, varför MÅSTE ni skicka ut en faktura trots att man inte vill ha den?

Svara