Skip to main content
Svar

faktureringsavgift

  • October 23, 2022
  • 8 svar
  • 424 visningar

Hej

Det anges på senaste faktura: avgift 49 kr, men jag har anmält e-faktura. Hur ligger det till?

mvh T. Fredriksson 

Bäst svar av JeppePeppe

Det logiska för mig var att som överallt ange autogiro, det bör räcka med det, som överallt annars. Nu kollade jag på Mitt3 och där står en av mina routers datakortsnummer angivet. Försöker byta där till mitt telefonnr. men det händer ingenting, samma router nr. är kvar. kan ni fixa det istället?

 


Beklagar strulet! För att få SMS-notis för fakturan så behöver du ha ett mobilnummer hos oss på Tre. I detta fall går det alltså inte att få SMS-notis.

Vad du kan göra istället är att ansöka om e-faktura via din internetbank - då dras det fortfarande på autogiro som du ansökt om, men du får själva aviseringen(faktureringen) som e-faktura och på så sätt 0 kr i faktureringsavgift.😊

 

 

8 svar

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • October 24, 2022

Hejsan 🙂, @Trudy Fredriksson 

Har du precis skaffat ditt abonnemang ?

 

 ⚠️Tänk på att första E-fakturan dyker upp tidigast månaden efter att det blev aktiverat.

 

Annars kan det vara bra att se över så E-fakturan har blivit aktiv

 

Mvh F


  • Trådskapare
  • Rookie
  • October 24, 2022

denna faktura kom redan till mig via min banks autogiro, så då behöver jag väl inte betala avgiften.

på mitt3 anges om denna faktura:  Autogiro dras 28 oktober…

mvh TF


Forum|alt.badge.img+37
  • Ambassadör
  • October 24, 2022

Har du autogiro eller e-faktura? Om du har autogiro tror jag att du måste kombinera med SMS-avisering för att slippa fakturaavgiften. Du anmäler dig enkelt för SMS-avisering på Mitt3.


  • Trådskapare
  • Rookie
  • October 25, 2022

Det logiska för mig var att som överallt ange autogiro, det bör räcka med det, som överallt annars. Nu kollade jag på Mitt3 och där står en av mina routers datakortsnummer angivet. Försöker byta där till mitt telefonnr. men det händer ingenting, samma router nr. är kvar. kan ni fixa det istället?

 


  • Trådskapare
  • Rookie
  • October 25, 2022

sedan visst jag inte att hela mitt namn skulle visas i chatten, vill ändra, men ser inte vart/hur jag gör det


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • Svar
  • October 26, 2022

Det logiska för mig var att som överallt ange autogiro, det bör räcka med det, som överallt annars. Nu kollade jag på Mitt3 och där står en av mina routers datakortsnummer angivet. Försöker byta där till mitt telefonnr. men det händer ingenting, samma router nr. är kvar. kan ni fixa det istället?

 


Beklagar strulet! För att få SMS-notis för fakturan så behöver du ha ett mobilnummer hos oss på Tre. I detta fall går det alltså inte att få SMS-notis.

Vad du kan göra istället är att ansöka om e-faktura via din internetbank - då dras det fortfarande på autogiro som du ansökt om, men du får själva aviseringen(faktureringen) som e-faktura och på så sätt 0 kr i faktureringsavgift.😊

 

 


  • Trådskapare
  • Rookie
  • October 26, 2022

jag har telefonnr. 0762XXXXXX hos er sedan förra veckan. Var i kontakt med en supportkollega idag och han försökte byta, bytet syntes inte än, hoppas det funkar senare idag, du kan kolla om det skett också. 


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • October 26, 2022

jag har telefonnr. 0762XXXXXX hos er sedan förra veckan. Var i kontakt med en supportkollega idag och han försökte byta, bytet syntes inte än, hoppas det funkar senare idag, du kan kolla om det skett också. 

 

Skönt att höra! Då ska allting fungera fint till nästa fakturering 😁