Skip to main content
Besvarat

falsk information om abonnemang

  • 11 June 2024
  • 1 svar
  • 66 visningar

Hej, det är inte länge sedan jag blev kund hos er och detta hänt när jag blev besviken på mina gamla abonnemang (hallon och Comviq) , nu efter när jag skrivit kontrakt med 3Företag och blev bunden, ser jag att ni behandlar era kunder exakt samma som dom !!! Jag fick lov och använda en månad obegränsat surf, men sen man får varje dag sms som sägs att man får använda 100gb per kalendermånad,,, och detta är falsk,, detta innebär att jag har inte obegränsat,, och nu har fått tre gånger större räkning bara får att jag är i utomlands???? Vad betyder detta!! Har samma situation stressad som när jag var kund hos dom andra!! Jag behöver bli kontaktade av 3Företag så fort ni kan, jag är i Turkiet nu och jag änvänder internet när jag är ute, inte när jag är hemma!  Varför ska jag betala så mycket när jag är här bara nästan 12 dagar!!! Jag behöver svar och när jag är hemma igen kommer jag att överklaga på alla dom som ringde hemma ( försäljare) för att övertala mig på ett ljög!!

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +41

@Parami Hej,

 

då detta är ett publikt forum kan du inte få hjälp med kundspecifika frågor här. Du behöver istället kontakta kundservice, kontaktuppgifter till företagskundservice hittar du här: https://www.tre.se/treforetag/support#kontaktaoss

 

Gällande debitering av ditt användare utomlands - har du ett abonnemang där 3Världen ingår kan du använda upp till 100GB i ett av länderna som ingår i 3Världen. Turkiet ingår i 3Världen. Om du har ett abonnemang där 3Världen inte ingår betalar du enligt gällande prislista, surf kostar 2kr/MB exkl. moms. Jag skulle tro att du har ett abonnemang där surf inte ingår i Turkiet och du därför betalar för användningen. När du satte igång din mobil i Turkiet har du fått ett SMS från Tre med information kring de priser som gäller för användning. 

 

Du har obegränsad surf i Sverige, inom EU/EES har du 100GB/månad om du har ett abonnemang med obegränsad surf. Har du ett abonnemang med 3Världen har du även 100GB data i dessa länder. Har du fått SMS när du befinner dig i Sverige om att din surf är slut? 

 

Gör så att du kontaktar kundservice på länken ovan så kan de se vilket abonnemang du har vilka priser som gäller i utlandet. 😄

Svara