Skip to main content
Fråga

Felaktigt avtalspris och vilseledande information vid köp av Samsung S26 Ultra 512gb

• August 10, 2026
  • 5 svar
  • 33 visningar

,

Jag har råkat ut för allvarliga felaktigheter i mitt avtal som tecknades i mars. Vid köptillfället blev jag utlovad ett lanseringspris för en Samsung S26 Ultra samt specifika priser för extra abonnemang/iPad-linjer. När jag nu kollar min faktura ser jag att priserna och bindningstiderna inte alls stämmer överens med vad vi kom överens om muntligen.

Jag har försökt kontakta kundservice men inte fått någon lösning. Hur kan jag få kontakt med en ansvarig på reklamationsavdelningen för att skicka in min formella reklamation skriftligt?

Med vänlig hälsning.

5 svar

• Entusiast
  • August 16, 2026

Man ringer kundtjänst samt att alla samtal spelas in om avtal gjordes via telefon samt att du får en bekräftelse via mail med så kontakta dem de kan se allt som sagt eller gjorts och gå igenom allt

• Trådskapare
  • Nykomling
  • August 16, 2026

Tack för ditt svar, men köpet gjordes direkt i butik och inte via telefon.

​Vid köptillfället kom vi överens om att jag skulle lämna in min gamla telefon i inbyte och få en rabatt/tillbaka 1 000 kr. Istället har jag endast fått 18 kr per månad under ett helt år, vilket totalt inte alls uppnår de 1 000 kr som utlovades. Detta är ett tydligt avtalsbrott och felaktig/vilseledande information vid försäljningen.

​Kundtjänst har tyvärr inte löst problemet. Om företaget inte korrigerar detta och betalar tillbaka det avtalade beloppet omgående, kommer jag att ta ärendet vidare till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) samt göra en anmälan till Konsumentverket för vilseledande marknadsföring och avtalsbrott.

• Entusiast
  • August 16, 2026

Då får man en kopia på avtalet via papper samt på mail du måste då skicka in det till tre som dem sa 

• Trådskapare
  • Nykomling
  • August 16, 2026

Tack för hjälpen och för att du tar dig tid att svara!

Jag har skickat in hela mitt underlag och min formella reklamation direkt till Tres kundservice/reklamationsavdelning via mejl. Jag hoppas att deras handläggare kan kika på ärendet och lösa detta så snart som möjligt.

Tack igen för tipset!

• Entusiast
  • August 16, 2026

Ingen fara hoppas detta löser sig för dig