Besvarat

Flyttar till annan operatör. Behåller hårdvara

  • 20 October 2022
  • 2 svar
  • 218 visningar

Hej, jag har möjlighet att flytta mitt nummer till en annan operatör via jobbet. Vilket jag har gjort. Så det är företaget som betalar min abonemmang.

 

Jag har en delbetalting för min telefon som jag köpte av Tre. Fick nu sms om “slutfakturan”. Betyder det att jag behöver betala hela summan för hårdvaran? eller kommer delbetalning fortsätta gälla?


Tack!

icon

Bäst svar av JeppePeppe 24 October 2022, 10:11

Visa original

2 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 , @albelopez 

Det låter som ni har kommit överens om en slutfaktura för hårdvaran eller att det blir så automatiskt när man flyttar sitt nummer. Även om man har månader kvar att betala av sin hårdvara . 
 

Vad jag vet så ska man kunna köpa hårdvara separat på avbetalning utan att ha ett abonnemang med surf , telefoni . 
 

Om du inte ville ha slutfaktura för din hårdvara , utan istället ha delbetalning tills den är helt betalad . Så är det bra att höra av sig till kundservice & se över vad som skett och kan göras åt det. 
 

Med vänlig hälsning,  F 

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @albelopez @frodrik91!

Numera kan du ha kvar din delbetalning av hårdvara hos oss, utan att ha ett abonnemang hos oss. Har du varit i kontakt med oss och valt att behålla kvar delbetalningen så ligger den kvar, alternativt kan man välja att slutfakturera summan för den. 😊

Svara