Besvarat

för högt fakturerat belopp

  • 19 April 2023
  • 8 svar
  • 76 visningar

1. Mina fakturor synes mig för höga sedan en tid tillbaka. Det överstiger 1000 kr/månad. Tidigare var det lägre. Bland annat sista posten, SMS på 200 kr, borde inte ingå.

2. Om jag vill avsluta försäkringsskyddet, hur gör jag då?

 

Med vänlig hälsning 

Robert Fuks 

icon

Bäst svar av frodrik91 19 April 2023, 18:46

Visa original

8 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Boba Hej,

 

det låter konstigt att kostnaden skulle ha stigit om det inte är någon extra tjänst eller liknande som debiteras.

 

  1. SMS ingår, men inte betal-SMS eller SMS till utlandet. Om det är en återkommande summa om 200kr kan det vara någon SMS-prenumeration som debiteras. Om du loggar in på Mitt3 kan du se en detaljspecifikation och där se vilka SMS det är som kostar. 
  2. Du borde kunna avsluta försäkringen via Mitt3, om inte kan du kontakta kundservice som kan hjälpa dig med detta. Ett tips är att du kikar vad din hemförsäkring har för erbjudande gällande detta innan, eftersom de kan ha en ganska snabb värdeminskning för mobiltelefoner. 

Jag får inte fram någon förklaring via detaljspecifikation. Kan inte erinra mig någon SMS-prenumeration 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Boba Gör som så att du kontaktar kundservice så kan de hjälpa dig att se över vilka SMS som kostar också, samt avsluta din försäkring.

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @Boba 

På fakturan så kan du se detaljspecifikation för varje sms och till vilket telefonnummer det har gått till.
Och bör också stå där vad varje sms har kostat . Så kanske du kan få fram vad det är för nummer som kostar genom att söka på numret på Hitta.se

  1. För att avsluta Försäkring för din enhet så behöver du kontakta 3 kundservice . Det är tyvärr inte funktionellt ännu att utföra på mitt3 i App eller Webbläsare. Men får hoppas framöver funktionen åter kan fungera.
    Här har du deras kontaktuppgifter .
    https://www.tre.se/support#kontaktaoss
     
  2. Sen om du har Pappersfaktura . Så finns det val med Autogiro & E-faktura , för att slippa denna kostnad.Bifogar nedan om det är något som kan vara aktuellt för dig. 

    /F

På fakturan står det att information kan beställas via kundservice. 

V.v. skicka info. Förstår fortfarande inte vad som avses med förmedlade tjänster 

Användarnivå 6
Emblem +40

 

 

 6   Förmedlade tjänster: En sammanställning av avgifter för ex. betalsamtal, sms eller köp via AppStore & Google Play. På samtalsspecifikationen för respektive abonnemang kan du se mer detaljer om dessa köp.

 

/F

"På fakturan så kan du se detaljspecifikation för varje sms och till vilket telefonnummer det har gått till.
Och bör också stå där vad varje sms har kostat . Så kanske du kan få fram vad det är för nummer som kostar genom att söka på numret
"

 

Det finns ingen specifikation eller nummer som denna post gäller.

 

Skicka omedelbart vad detta gäller. I annat fall förväntar jag mig återbetalning av feldebiterade belopp på 200 kr/månad.

Användarnivå 6
Emblem +40

Om du kontaktar 3 Kundservice så kan dom nog svara mer gällande fakturan. 

Här har du deras kontaktuppgifter 😉
https://www.tre.se/support#kontaktaoss

 

/ F 

Svara