Besvarat

Förhöjd avgift på faktura

  • 14 October 2018
  • 4 svar
  • 3118 visningar

På min faktura står
abonemang 2gb 349kr
trogen kundrabatt -50kr
förhöjd avgift 160kr

enligt kundservice är det för telefonen jag betalar 160kr o de ska ju ingå i 349kr vilket han också sa 299kr för abonnemang & 160kr i förhöjd avgift men det blir ju 459kr

när jag går in på tre.se o kollar ut en telefon jag vill ha för tex 399kr/mån så måste man alltså räkna med att det tillkommer ”förhöjd avgift” utöver 399kr???

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnet har flyttats till faktura
icon

Bäst svar av Tristan 14 October 2018, 20:15

Visa original

4 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Rebeca!

Ta fram ditt senaste abonnemangsavtal, om du inte har det i pappersformat kan du alltid hitta det via Mitt3 genom att klicka på fliken "Abonnemang" och sedan "Avtal" samt klicka på det senaste avtalet i listan över avtal.

Där kan du själv se vad det är du har tecknat upp dig för och till vilka kostnader, vilket också bör förklara de belopp som du finner på fakturan.

Generellt ska det inte vara möjligt att kombinera Trogen Kund-rabatt med hårdvara men det beror på i vilken sitation avtalet har tecknats.

Nej, de priser som står på Tre.se är de priser som gäller för exakt den modell av telefon som du har tittat på i kombination med det eventuella val av abonnemang du har gjort.

Om det istället är så att du vill ha en modell som har mer internt lagringsutrymme eller är av en speciell färg så kan det komma som förhöjd avgift men det ska i så fall framgå av abonnemangsavtalet.

Det kan också vara som så att bara vissa mobilmodeller ingår i den abonnemangsform du har valt och om du då väljer en annan mobilmodell blir den delen av kostnaden debiterad på din faktura som förhöjd avgift. Ifall det är på det viset kan du se att din mobilmodell finns angiven efter "Förhöjd avgift".
Så att de står såhär är för att modellen på min telefon är dyrare?

Användarnivå 5
Emblem +10
Ja, dvs dyrare än de mobiler som kan ingå i den abonnemangsform som du har valt.

Ett exempel:
3Surfa 5GB med 24 månaders bindningstid kostar 199 kr/mån.

Mobiler som ingår är Doro 5517 och Huawei F617 men ingen av dem lockar särskilt mycket.

En iPhone SE däremot vore en ren dröm men den kommer med en förhöjd avgift á 100 kr/mån så då blir den totala månadskostnaden 299 kr/mån.

Tre försäljare säger INGET om detta när som kränger mobiler till dig. Så fruktansvärt fult av er.
Precis som att ni skiter fullständigt i att informera om att ni plötsligt bestämde er om att låsa den fria surfen. (Som fanns förr där du ändå hade surf även om den va slö när din pott tagit slut) lovade ett likvärdigt abonumang men sa inget om att ni ändrat den detaljen.
Man inser ju varför ni kunnat ha mobilizera som återförsäljare, ni är i grund och botten samma skrot och korn.

Svara