Besvarat

har ej fungerande bank id så kan ej betala mon faktura omgående.

  • 11 December 2022
  • 2 svar
  • 68 visningar

Hejsan, är norsk medborgare oh mitt id kort har gått ut så mitt bank id måste förnyas, så beställt tid på Skatteverket för göra nytt id kort så jag kan få igång mitt mobila bank id igen. Men ser jag fått sms att jag måste betala fakturan omgående och kan ej se fakturan så jag kan betala omgående då jag ej kan logga in med bank id? När loggar in med sms får jag ej se allt eller alternativ att betala fakturor ju :/ oh logga in via e-Mail skulle ta flera dagar att få ett brev så jag kan logga in och se fakturan så :/ finns de något sätt jag kan se fakturan så jag kan betala så ni ej spärrar mitt abonomang ? Mvh. 

icon

Bäst svar av Pettersson 11 December 2022, 22:05

Visa original

2 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Alexandermorch Hej,

 

jag skulle rekommendera dig att du ringer in till Tre och förklarar situationen så kan ni tillsammans se över olika alternativ. 🤓

 

Du hittar kontaktuppgifter här

Användarnivå 6
Emblem +40

Slutar BankID att fungera så fort id kort / körkort går ut  ?  Typ samma dag.

Tänker liksom när man skaffar BankID hos sin bank på nätet. Så loggar man antagligen in med dosa första gången , och sen skapar BankID med dosan . Sen kan man lägga den åt sidan medans man därefter kan använda sitt skapade BankID . Och det är la giltligt i några år tills det är dags att förnya .

Men kanske är om man skaffar det fysiskt på ett bank kontor , som man behöver id / körkort eller pass för legitimera sig . Och att man är norsk medborgare , så behöver man också svenskt medlemskap “ dubbla medlemskap “ för kunna avtala / skaffa abonnemnang i sverige har jag förstått det som .

Så länge BankID är giltligt , så kan id kort / körkort / pass gå ut i tid och även förnyas utan att det aktiva BankID förändras, så tänker jag iaf . Men kanske inte är så det funkar !

Men rätta mig om jag har fel , över hur det funkar .

Svara