Skip to main content
Besvarat

Hur få rättelse av felaktig faktura?

• December 7, 2025
  • 3 svar
  • 26 visningar

Hur får man rättelse av en felaktig faktura? Har blivit påförd extra användare av mitt abonnemang vilket jag inte bett om eller ens någonsin diskuterat. Har ringt och fått löfte av kundtjänsten att detta skulle lösas, inget problem sades det. Nu har jag fått ny faktura för ny månad och då debiteras på nytt dessa felaktigt påförda extra användare. Hur skall man göra för att få rättelse om det inte räcker med att man ringer till kundtjänsten?

Bäst svar av Martin 20 år med 3

Hur får man rättelse av en felaktig faktura? Har blivit påförd extra användare av mitt abonnemang vilket jag inte bett om eller ens någonsin diskuterat. Har ringt och fått löfte av kundtjänsten att detta skulle lösas, inget problem sades det. Nu har jag fått ny faktura för ny månad och då debiteras på nytt dessa felaktigt påförda extra användare. Hur skall man göra för att få rättelse om det inte räcker med att man ringer till kundtjänsten?

@Laureate Det är kundtjänst som behandlar alla ärenden. Det är dit ni får vända er.

Självklart, om 3 gjort samma misstag så får man påpeka det. Dom ska kunna korrigera, dom är inte omöjliga 😉

3 svar

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

@Laureate Det är kundtjänst som behandlar alla ärenden. Det är dit ni får vända er.

Självklart, om 3 gjort samma misstag så får man påpeka det. Dom ska kunna korrigera, dom är inte omöjliga 😉

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • December 8, 2025

Hej ​@Laureate, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Det kan vara så att man redan plockat bort de okända abonnemangen, men att de nu i december ändå hamnat på din faktura. Detta sker eftersom faktureringen är retroaktiv - om du haft abonnemangen under november så kommer de synas på december faktura, vilket man förmodligen har missat att informera dig om i detta fall.

Givetvis är detta inget du ska betala om man tagit bort abonnemangen på grund av felaktigheter. Jag rekommenderar precis som ​@Martin 20 år med 3 föreslår - kontakta kundservice så hjälper man dig att plocka bort denna kostnad.

• Trådskapare
  • Nykomling
  • December 8, 2025

Hej Martin och Limpen.

Tänkte nog också att Kundtjänst borde vara rätt väg att gå men upplevde att ärendet nog inte kunde hanteras med automatik. Såg heller inte entusiasm för att sitta i telefonkö. Önskar att det funnits möjlighet att skicka in en felanmälan per mail eller SMS.

Tack till er båda för att ni tagit er tid och svarat. Mysigt med en Community. 🙂