Besvarat

Hur slipper jag pappersfaktura när jag anmält autogiro

  • 7 January 2019
  • 1 svar
  • 772 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hej
Har försökt komma i kontakt med er med anledning av att jag anslutit fakturabetalningen till min bakns autogiro. Detta har jag gjort av två skäl. För det första att jag inte ska missa några betalningar och för det andra att det inte ska bli några onödiga kostnader.

Nu dras pengarna från mitt bankkonto via autogire vilket är bra. Det jag tycker är mindre bra är att jag ska betala en fakturaavgit varje månad för något som jag lämnat fullt förtroende till 3 att sköta. Hur jag än försöker på er hemsida kan jag inte avsluta avgiften för pappersfakturan, som jag inte vill ha. Hur ska jag göra?

Hedvig
icon

Bäst svar av Nils 9 January 2019, 09:54

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Halloj @Hedvig !

Du kan ändra till SMS-avisering smidigt direkt på Mitt3 och kommer då slippa faktureringsavgiften! :-)

Något som kan inträffa är att Autogiro t.ex blir aktiverat mitt i en månad. Du blir då fortfarande debiterad en faktureringsavgift i och med att fakturan redan har hunnit skickas ut. När du gör gör en autogiroanmälan via Mitt3, så får du alternativet att välja SMS-avisering direkt, men om det alltså är så att det går igenom mitt i en månad, börjar det gälla månaden efter. Gör du en anmälan via t.ex blankett, så ändras det ej till SMS-avisering per automatik utan det behöver man ändra via Mitt3. :-)

Skickar med en liten guide för hur du ändrar. Logga först och främst in på Mitt3, sedan gör du enligt nedan:

1.




2.




3.


Svara