Besvarat

Jag har blivit spärrad trotts att jag betalat min räkning

  • 22 October 2018
  • 1 svar
  • 336 visningar

Hej, jag hade tyvärr missat en faktura och betalade då in hela beloppet den 10/10 2018.
Ett par dagar senare fick jag en påminnelse från 3, men då jag redan hade betalat antog jag att det berodde på att jag var sen med min betalning och att ni inte hunnit registrera min betalning
Idag 12 dagar efter att jag har betalat får jag ett sms av er om att mitt konto är spärrat!

Ni ber mig betala via tre.se/mitt för att häva spärren inom 1 timme. Men jag har redan betalat för 12 dagar sedan. Hur kan vi gå vidare med detta???
icon

Bäst svar av Pettersson 23 October 2018, 11:08

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Börja med att dubbelkolla inne på Mitt3 så att fakturan som du betalade är markerad som betald.

Är den markerad som betald kontaktar du kundtjänst via chatt eller Facebook som då kan se över det närmare. Om du har möjlighet att ringa kan du självklart göra det också.

Är den inte markerad som betald kan du kolla vilket OCR-nummer som gäller där och dubbelkolla med din bank, förslagsvis på internetbanken, så att den är betald till rätt OCR-nummer och så att den inte fastnat någonstans och ligger som väntande i internetbanken.

Hittade du någon lösning?

Svara