kan inte få tllbaka swisch på min gamla telefon. har tappat den nya telefonen
Hejsan ,
Om du förlorat din tidigare telefon , med swish & bankid som appar . Så bör du först och främst spärra Swish & BankID hos din bank , för det är dom som utför det åt dig . Sen även polisanmäla förlusten av din telefon , så den spärras. Likväl även begära nytt Sim-kort från Tre och spärra det tidigare. Och om du har försäkrings hos 3 för din telefon , så även anmäla dit också.
Men om telefonen bara gått sönder , så får man avaktivera tidigare bankID hos din bank . Sen använda sig av antingen 3 Försäkring om man har det , eller sin hemförsäkring . För att få sin telefon lagad alternativ ny telefon i utbyte.
Och sen ansöka om nytt , och sen koppla till swish när man har ny hel telefon att göra detta på.
Mvh F
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.