Skip to main content

Är det jag eller 3?

Från början har tjänsten från 3 varit fruktansvärd. Fakturaämnet är min största tvist. Jag har pratat med deras kundtjänst mer 3 gånger på 3 månader och får varje gång felaktig information eller till och med faktiskt felaktig information.

Jag har använt deras webbtjänst på mina sidor för att ansöka om auotgiro och varje gång fungerar det inte. Jag blir då tillsagd av en av deras kundhjälpare att gå till min bank och göra det personligen. Jag gjorde detta och sedan en månad senare blir jag fortfarande fakturerad mot en avgift. Jag ringer kundtjänsten och de säger att det är min banks fel. Min bank har utfärdat beviset för att det inte är deras fel och korrespondensen till 3 som bekräftar detta.

3:s kundhjälpare är porlyutbildade, känner inte till sina egna webbplatsfunktioner eller grundläggande teknisk information om rutinerna för att ställa in e-fakturor eller autogiro.

Det är oacceptabelt att 3 säger till en kund att deras onlinefakturaapplikationsverktyg för att skapa en autogiroprocess inte fungerar. Ingen av medhjälparna sa till mig att jag kan sätta upp en e-fakturafunktion hos banken. Banken berättade detta för mig.

3:s chatbot fungerar inte ens (idag) när jag vill skicka ett meddelande med den.

Allt jag har försökt göra de senaste 3 månaderna är att undvika att bli debiterad en avgift för fakturan. Jag har försökt hitta en lösning med de tillgängliga alternativen men misslyckas varje gång - ofrånkomligen på grund av 3.

Tyvärr, 3 eller inte annorlunda än Tele2 eller Telenor som jag var med innan jag gick till 3.

Enligt min åsikt bryter dessa företag i huvudsak mot sina kunders grundläggande rättigheter och bryter mot handelslagar på grund av deras upprepade dåliga servicenivåer och problemlösning.

Är det jag eller 3?

Från början har tjänsten från 3 varit fruktansvärd. Fakturaämnet är min största tvist. Jag har pratat med deras kundtjänst mer 3 gånger på 3 månader och får varje gång felaktig information eller till och med faktiskt felaktig information.

Jag har använt deras webbtjänst på mina sidor för att ansöka om auotgiro och varje gång fungerar det inte. Jag blir då tillsagd av en av deras kundhjälpare att gå till min bank och göra det personligen. Jag gjorde detta och sedan en månad senare blir jag fortfarande fakturerad mot en avgift. Jag ringer kundtjänsten och de säger att det är min banks fel. Min bank har utfärdat beviset för att det inte är deras fel och korrespondensen till 3 som bekräftar detta.

3:s kundhjälpare är porlyutbildade, känner inte till sina egna webbplatsfunktioner eller grundläggande teknisk information om rutinerna för att ställa in e-fakturor eller autogiro.

Det är oacceptabelt att 3 säger till en kund att deras onlinefakturaapplikationsverktyg för att skapa en autogiroprocess inte fungerar. Ingen av medhjälparna sa till mig att jag kan sätta upp en e-fakturafunktion hos banken. Banken berättade detta för mig.

3:s chatbot fungerar inte ens (idag) när jag vill skicka ett meddelande med den.

Allt jag har försökt göra de senaste 3 månaderna är att undvika att bli debiterad en avgift för fakturan. Jag har försökt hitta en lösning med de tillgängliga alternativen men misslyckas varje gång - ofrånkomligen på grund av 3.

Tyvärr, 3 eller inte annorlunda än Tele2 eller Telenor som jag var med innan jag gick till 3.

Enligt min åsikt bryter dessa företag i huvudsak mot sina kunders grundläggande rättigheter och bryter mot handelslagar på grund av deras upprepade dåliga servicenivåer och problemlösning.

 

Hej @jaykayl!

Ber om ursäkt för sent svar på ditt inlägg, och jag beklagar verkligen att du haft strul gällande din faktura hos oss.

Har det löst sig för dig ännu? Om inte, så hjälper jag dig mer än gärna. 😊

En av de vanligaste problemen när det kommer till att ansöka om autogiro, är ifall man har Swedbank, då deras clearingnummer fungerar lite annorlunda när man ansöker om en annan betalmetod.

Swedbank har 5 st siffror i sitt clearingnummer - kruxet här är att du endast ska ange de 4 första siffrorna som ditt clearingnummer, och den 5:e siffran ska vara den första siffran i ditt kontonummer. Exempel:

Ser ditt clearing- och kontonummer ut så här: “8000-9, 3333333333”. Ditt clearingnummer är då de fyra första siffrorna och kontonumret de sista tio siffrorna:

  • Clearing: “8000
  • Kontonummer: “93333333333

Siffran “9” ska alltså vara det första numret i kontonumret.

 

Har du inte Swedbank, men fortfarande har det trassligt med ansökan, så är dessa vanliga orsaker:

  • Samägt konto: Har du ett samägt konto med någon så går det att ansöka om autogiro förutsatt att ni har satt upp fördelningen 50/50 mellan er.
  • Har du tidigare tagit bort autogiro? I vissa fall kan du ha tagit bort medgivande för autogiro på ditt bankkonto eller ifall du bytt bank. I dessa fall behöver du kontakta din bank, och sedan ansöka om autogiro på nytt.

Återkom gärna med hur det gått, vad du testat tidigare eller annan värdefull information så hjälper vi dig vidare!


Lämna en kommentar