Är det jag eller 3?
Från början har tjänsten från 3 varit fruktansvärd. Fakturaämnet är min största tvist. Jag har pratat med deras kundtjänst mer 3 gånger på 3 månader och får varje gång felaktig information eller till och med faktiskt felaktig information.
Jag har använt deras webbtjänst på mina sidor för att ansöka om auotgiro och varje gång fungerar det inte. Jag blir då tillsagd av en av deras kundhjälpare att gå till min bank och göra det personligen. Jag gjorde detta och sedan en månad senare blir jag fortfarande fakturerad mot en avgift. Jag ringer kundtjänsten och de säger att det är min banks fel. Min bank har utfärdat beviset för att det inte är deras fel och korrespondensen till 3 som bekräftar detta.
3:s kundhjälpare är porlyutbildade, känner inte till sina egna webbplatsfunktioner eller grundläggande teknisk information om rutinerna för att ställa in e-fakturor eller autogiro.
Det är oacceptabelt att 3 säger till en kund att deras onlinefakturaapplikationsverktyg för att skapa en autogiroprocess inte fungerar. Ingen av medhjälparna sa till mig att jag kan sätta upp en e-fakturafunktion hos banken. Banken berättade detta för mig.
3:s chatbot fungerar inte ens (idag) när jag vill skicka ett meddelande med den.
Allt jag har försökt göra de senaste 3 månaderna är att undvika att bli debiterad en avgift för fakturan. Jag har försökt hitta en lösning med de tillgängliga alternativen men misslyckas varje gång - ofrånkomligen på grund av 3.
Tyvärr, 3 eller inte annorlunda än Tele2 eller Telenor som jag var med innan jag gick till 3.
Enligt min åsikt bryter dessa företag i huvudsak mot sina kunders grundläggande rättigheter och bryter mot handelslagar på grund av deras upprepade dåliga servicenivåer och problemlösning.