Fråga

kvarstående månadsbetalning mobil

  • 20 September 2023
  • 1 svar
  • 88 visningar

Hejsan ! Vi har några mobiler vi köpt via abbonemanget , men nu undrar vi hur mycket finns kvar  i skuld?

Vi bollar det med försäkring vara eller inte vara, mobilerna blir ju äldre och hemförsäkringen tar ju vissa skador?

Om man önskar slutfaktura för att lösa alla skulder och bindningstider kan man få en kostnadsoffert på detta?


1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan , @Kalleboy 

Om du loggar in på Mitt3 , så kan du se eventuell kvarstående bindningstid av abonnemang . Samt antal månader kvar av avbetalningen av respektive telefon/hårdvara.

https://www.tre.se/

Direkt när du loggar in . Så väljer du det telefonnumret det gäller under “Abonnemang” fliken.Sen välj “Abonnemangsdetaljer” . Där kan du se om det är någon bindningstid kvar på abonnemanget.

Under “Produkter” Fliken längre ner .Så ser du antal månader kvar av avbetalning av respektive telefon/hårdvara.

Man kan få slutfaktura , då behöver man kontakta 3 Kundservice på telefon.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Gällande försäkring för telefon. Så får man nästan jämföra vad hemförsäkringen har för villkor , mot vad den försäkringen du har via 3 har .

https://assets.tre.se/tjanstevillkor/3trygg/3trygg_forsakringsvillkor.pdf

https://www.tre.se/handla/tjanster/3trygg

/F

Svara