Besvarat

lurad på fria månader

  • 3 October 2019
  • 2 svar
  • 159 visningar

Jag blev lovad i butik om 2 fria månader för att jag skulle köpa idag. Jag ringde sedan kundservice och fråga om det stämde så att de ser att han skrivit in det. Det stämde sa dom. Fakturan kommer ändå. Då ringer jag kundservice och ber dom kolla efter noteringar. Det fanns inga noteringar sa dom men dom skulle lägga in fria månader åt mig ändå. Nu har en ny faktura kommit ändå. Känns meningslöst att ringa igen... har varit kund så länge och så blir det så här. Köpte av dom pga detta erbjudande för jag funderade på att byta pga teckningen
icon

Bäst svar av JeppePeppe 4 October 2019, 10:45

Visa original

2 svar

Användarnivå 7
Emblem +36
Hejsan @Denice och varmt välkommen hit till 3Community! 😁

Tråkigt att det blivit fel och missförstånd tidigare verkligen. Har du på denna faktura kikat på specifikationen? Våra fakturor är nämligen eftersläpande med en månad, så ifall vi lägger in den fria månaden mitten av september så blir endast hälften av abonnemanget rabatterat på septemberfakturan.

Även viktigt att tänka på är att de fria månaderna endast rabatterar abonnemangskostnaden, så ifall du har köpt till en telefon så är det telefonkostnaden som kan snurra till det hela 🙂

Hoppas att detta förtydligade det hela, men om inte så är det bara att hojta till!
Detta var i augusti jag köpte.
Det här var inte det säljaren i Täby sa till oss. Jag vilja inte betala för två telefoner samtidigt och var där för att säga upp mitt avtal. Men med två fria månader (det låter för vem som helst som helt fritt i två månader). Jag är själv säljare och skulle aldrig vara så otydlig eller lura mina kunder på det sättet. Missnöjda kunder är den värsta marknadsföringen man kan ha.
Kolla nu på fakturan och inte ens hela abonnemangsavgiften var avdragen på ena telefonen. Det här är ju ett jävla skämt. Har varit kund i 9 år...

Svara