Skip to main content
Svar

månadsavgift maj

• May 12, 2025
  • 5 svar
  • 198 visningar

Hej! Mitt abonnemang löpte precis ut och hade sett fram emot att betala 299 kr och nu kom ett annat belopp på fakturan, 308 kr, varför denna smyhöjning precis just nu när jag väl fått ner månadskostnaden då jag avbetalat mobilen. Är det så att avgiften höjts kommer jag överväga att byta operatör! Tacksam för svar. 

Bäst svar av Martin 20 år med 3

@emfo78 Det borde gå att läsa sig till på din fakturaspecifikation! 

3 gjorde en prisjustering i april på alla sina abonnemang. Och den justeringen påverkar alla oavsett man har en mobil på avbetalning eller inte. Hårdvara och abonnemang är två skilda saker. 

När det gäller ditt fall, är det ett 25GB abonnemang ni har? Det kostade 299 kronor tidigare men ligger nu på 329 kronor med bindningstid (348 obundet) … Det kan vara anledningen till att er faktura är högre än tidigare beroende på brytningstid för abonnemanget.

5 svar

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

Hej! Mitt abonnemang löpte precis ut och hade sett fram emot att betala 299 kr och nu kom ett annat belopp på fakturan, 308 kr, varför denna smyhöjning precis just nu när jag väl fått ner månadskostnaden då jag avbetalat mobilen. Är det så att avgiften höjts kommer jag överväga att byta operatör! Tacksam för svar. 

@emfo78 Hej 👋

Har ni kollat på er fakturaspecifikation? Där framgår allt som är fakturerat. 

• Trådskapare
  • Nykomling
  • May 13, 2025

Ja men går inte att läsa sig till och jag vill veta om 3 plötsligt höjt månadsavgiften precis i samband med att jag avbetalat mobilen. Ytterst fräckt även om det denna gång inte handlar om jättemycket. Tycker inte det är kundvänligt helt enkelt. 

• Trådskapare
  • Nykomling
  • May 13, 2025

Jag vill att ni på 3 krediterar ner beloppet till 299 kr för detta abonnemang tack. Att vi kommer överens om att det är 299 kr och plötsligt inget annat precis när mobilen avbetalats! 

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

@emfo78 Det borde gå att läsa sig till på din fakturaspecifikation! 

3 gjorde en prisjustering i april på alla sina abonnemang. Och den justeringen påverkar alla oavsett man har en mobil på avbetalning eller inte. Hårdvara och abonnemang är två skilda saker. 

När det gäller ditt fall, är det ett 25GB abonnemang ni har? Det kostade 299 kronor tidigare men ligger nu på 329 kronor med bindningstid (348 obundet) … Det kan vara anledningen till att er faktura är högre än tidigare beroende på brytningstid för abonnemanget.

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

Jag vill att ni på 3 krediterar ner beloppet till 299 kr för detta abonnemang tack. Att vi kommer överens om att det är 299 kr och plötsligt inget annat precis när mobilen avbetalats! 

@emfo78 Detta är ett publikt forum. 3 kan inte kommunicera privata frågor via 3Community.

Vill ni komma i kontakt med kundtjänst; https://www.tre.se/support?openChat=true&vaId=communityGen

Vardagar 9-18